Gra komputerowa jako przedmiot prawa autorskiego
Matusiak Ireneusz
Gra komputerowa jako przedmiot prawa autorskiego
Matusiak Ireneusz
- Wydawnictwo: Wolters Kluwer
- Rok wydania: 2013
- ISBN: 9788326442827
- Ilość stron: 336
- Format: 13.0x20.5cm
- Oprawa: Twarda
Niedostępna
Opis: Gra komputerowa jako przedmiot prawa autorskiego - Matusiak Ireneusz
Gry komputerowe stanowią fenomen technicznego, kulturowego i artystycznego rozwoju społeczeństwa informacyjnego, łączący w sobie elementy literatury, filmu, muzyki i sztuki plastycznej. Ich status prawny wciąż jednak nie jest precyzyjnie określony i budzi wiele wątpliwości.
W książce omówiono m.in. takie zagadnienia jak:
- proces ewolucji gier komputerowych,
- cechy charakterystyczne gier komputerowych, wyróżniające je spośród innych utworów multimedialnych,
- sprzedaż przedmiotów tzw. własności wirtualnej,
- ochrona awatarów,
- naruszenie prawa do wirtualnego wizerunku.
Walorem opracowania jest jego interdyscyplinarność, odwołania do innych systemów prawnych oraz przedstawienie najnowszego orzecznictwa sądów krajowych i zagranicznych dotyczącego omawianej tematyki.
Praca zawiera wiele cennych wskazówek, które mogą być wykorzystane przez osoby wykonujące zawody prawnicze w tym sędziów, radców prawnych i adwokatów; pomocna będzie również dla twórców i producentów gier komputerowych oraz dla graczy, zwłaszcza w kwestiach związanych z ich twórczą działalnością w grach typu MMORPG.
Szczegóły: Gra komputerowa jako przedmiot prawa autorskiego - Matusiak Ireneusz
Tytuł: Gra komputerowa jako przedmiot prawa autorskiego
Autor: Matusiak Ireneusz
Wydawnictwo: Wolters Kluwer
Seria: MONOGRAFIE LEX
ISBN: 9788326442827
Języki: polski
Rok wydania: 2013
Ilość stron: 336
Format: 13.0x20.5cm
Oprawa: Twarda
Waga: 0.42 kg