Kooperencja przedsiębiorstw w dobie globalizacji Wyzwania strategiczne, uwarunkowania prawne

, , , ,

Książka

Kooperencja przedsiębiorstw w dobie globalizacji
Wyzwania strategiczne, uwarunkowania prawne

, , , ,

  • Wydawnictwo: Wolters Kluwer
  • Rok wydania: 2013
  • ISBN: 9788326443602
  • Ilość stron: 256
  • Format: 17.5x24.5cm
  • Oprawa: Twarda
Wysyłka:
Niedostępna
Cena katalogowa 69,00 PLN brutto
Cena dostępna po zalogowaniu
Dodaj do Schowka
Zaloguj się
Przypomnij hasło
×
×
Cena 69,00 PLN
Dodaj do Schowka
Zaloguj się
Przypomnij hasło
×
×

Opis: Kooperencja przedsiębiorstw w dobie globalizacji - Aluchna Maria, Cygler Joanna, Materna Grzegorz, Witek-Hajduk Marzanna Katarzyna, Marciszewska Elżbie

Kooperencja staje się nieodzownym elementem współczesnej gospodarki światowej. Dowodzą tego rosnąca powszechność zjawiska w skali międzynarodowej oraz jego znaczenie dla rozwoju poszczególnych sektorów i korporacji, jak również dla konkurencyjności krajów i regionów. Swoistym bodźcem do zacieśniania relacji kooperencyjnych jest obecny kryzys korporacje częściej nawiązują współpracę konkurencyjną, uznając takie postępowanie za sposób na przetrwanie trudnych czasów. Ponieważ znaczenie kooperencji w strategiach przedsiębiorstw wzrasta, konieczne jest bliższe jej poznanie oraz wskazanie sposobów wykorzystania w działalności ponadnarodowej.
W książce zaprezentowano złożoność relacji kooperencyjnych, która dotyczy form współpracy między konkurentami, poziomów występowania zjawiska, dynamiki jego kształtowania się, wzajemnego oddziaływania strumieni kooperacji i konkurencji. Dokonano analizy skomplikowanego otoczenia wewnętrznego i zewnętrznego organizacji, które decydują się na kooperencję. Szczególną uwagę poświęcono procesom i zjawiskom towarzyszącym internacjonalizacji i globalizacji.
Szczegółowo omówiono:
istotę relacji kooperencyjnych, ich główne cechy, podstawowe koncepcje teoretyczne i wymiary tworzenia tych relacji w zglobalizowanym świecie,
poziomy kooperencji (międzyorganizacyjną, wewnątrzorganizacyjną i między jednostkami),
prawne aspekty kooperencji, ze szczególnym uwzględnieniem prawa o ochronie konkurencji,
międzynarodowe rozwiązania legislacyjne dotyczące współpracy konkurencyjnej,
znaczenie kooperencji w procesie internacjonalizacji przedsiębiorstw,
odmiany kooperencji wyróżnione ze względu na formę organizacyjną współpracy,
kooperencję globalną w grupach kapitałowych, w tym przyczyny tworzenia grup kapitałowych jednocześnie współpracujących i rywalizujących ze sobą,
obszary strumieni kooperencyjnych,
relacje kooperencyjne w polskich grupach kapitałowych,
kształtowanie się relacji kooperencyjnych na poziomie globalnym na przykładzie sektora lotniczego.
Każdy spośród pięciu Autorów publikacji dostrzega nieco inne problemy związane z kooperencją we współczesnym świecie. Dzięki temu książka ma unikatowy, otwarty charakter. Skłania do dyskusji nad kooperencją, zachęca do poszukiwania nowych, własnych, oryginalnych poglądów na temat tego zjawiska. Inspiruje do badań nad możliwościami wykorzystania relacji kooperencyjnych w turbulentnym i globalizującym się otoczeniu.


Szczegóły: Kooperencja przedsiębiorstw w dobie globalizacji - Aluchna Maria, Cygler Joanna, Materna Grzegorz, Witek-Hajduk Marzanna Katarzyna, Marciszewska Elżbie

Tytuł: Kooperencja przedsiębiorstw w dobie globalizacji
Podtytuł: Wyzwania strategiczne, uwarunkowania prawne
Autor: Aluchna Maria, Cygler Joanna, Materna Grzegorz, Witek-Hajduk Marzanna Katarzyna, Marciszewska Elżbie
Wydawnictwo: Wolters Kluwer
ISBN: 9788326443602
Języki: polski
Rok wydania: 2013
Ilość stron: 256
Format: 17.5x24.5cm
Oprawa: Twarda
Waga: 0.58 kg


Recenzje: Kooperencja przedsiębiorstw w dobie globalizacji - Aluchna Maria, Cygler Joanna, Materna Grzegorz, Witek-Hajduk Marzanna Katarzyna, Marciszewska Elżbie

Zaloguj się
Przypomnij hasło
×
×