Mikroekonometryczne metody badania preferencji konsumentów z wykorzystaniem programu R

Książka

Mikroekonometryczne metody badania preferencji konsumentów z wykorzystaniem programu R

  • Wydawnictwo: C. H. Beck
  • Rok wydania: 2013
  • ISBN: 9788325549473
  • Ilość stron: 210
  • Format: 16.5x23.8cm
  • Oprawa: Miękka
Wysyłka:
Niedostępna
Cena katalogowa 56,20 PLN brutto
Cena dostępna po zalogowaniu
Dodaj do Schowka
Zaloguj się
Przypomnij hasło
×
×
Cena 56,20 PLN
Dodaj do Schowka
Zaloguj się
Przypomnij hasło
×
×

Opis: Mikroekonometryczne metody badania preferencji konsumentów z wykorzystaniem programu R - Andrzej Bąk

Książka jest monografią poświęconą prezentacji wybranych metod i modeli mikroekonometrycznych, które mogą być wykorzystane do pomiaru, analizy i prognozowania (symulacji) preferencji konsumentów z wykorzystaniem niekomercyjnego programu komputerowego CRAN R. Osiągnięciu tego celu służy m.in. przedstawienie podstaw teoretycznych i kontekstu ekonomicznego badań preferencji, szczegółowe omówienie procedur badawczych, systematyka stosowanych metod i modeli oraz wskazanie obszarów zastosowań i możliwości wykorzystania wyników badań prowadzonych za pomocą metod mikroekonometrycznych w tym obszarze.

Tematyka () pracy wpisuje się w nurt rozważań dotyczących ważnego problemu metodologicznego w badaniach rynku, a mianowicie modelowania i prognozowania preferencji konsumentów. W pracy skupiono uwagę na metodach mikroekonometrycznych, takich jak: metody conjoint analysis, metody wyborów dyskretnych i modele klas ukrytych (), które znajdują zastosowanie w badaniach preferencji. Wskazano na możliwość przeprowadzenia rozważanych analiz z wykorzystaniem niekomercyjnego programu CRAN R.

Dr hab. Barbara Pawełek, prof. UEK

Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie

Układ książki pozwala na zachowanie właściwej proporcji treści poznawczych i treści aplikacyjnych. () Książka stanowi wartościową pozycję dla studentów i pracowników akademickich interesujących się badaniem preferencji konsumentów. () Prezentowane w książce metody badawcze oraz ich zastosowania stanowić mogą istotny element treści przedmiotów mieszczących się w programach kształcenia na wszystkich kierunkach związanych z badaniami marketingowymi oraz szeroko rozumianymi badaniami rynku.

Dr hab. Jacek Batóg, prof. US

Uniwersytet Szczeciński


Szczegóły: Mikroekonometryczne metody badania preferencji konsumentów z wykorzystaniem programu R - Andrzej Bąk

Tytuł: Mikroekonometryczne metody badania preferencji konsumentów z wykorzystaniem programu R
Autor: Andrzej Bąk
Wydawnictwo: C. H. Beck
Seria: Metody ilościowe
ISBN: 9788325549473
Języki: polski
Rok wydania: 2013
Ilość stron: 210
Format: 16.5x23.8cm
Oprawa: Miękka


Recenzje: Mikroekonometryczne metody badania preferencji konsumentów z wykorzystaniem programu R - Andrzej Bąk

Zaloguj się
Przypomnij hasło
×
×