System bonus-malus jako narzędzie konkurencji na rynku ubezpieczeń komunikacyjnych

Książka

System bonus-malus jako narzędzie konkurencji na rynku ubezpieczeń komunikacyjnych

  • Wydawnictwo: Poltext
  • Rok wydania: 2013
  • ISBN: 9788375613087
  • Ilość stron: 232
  • Format: 16.5x23.5cm
  • Oprawa: Miękka
Wysyłka:
Niedostępna
Cena katalogowa 49,90 PLN brutto
Cena dostępna po zalogowaniu
Dodaj do Schowka
Zaloguj się
Przypomnij hasło
×
×
Cena 49,90 PLN
Dodaj do Schowka
Zaloguj się
Przypomnij hasło
×
×

Opis: System bonus-malus jako narzędzie konkurencji na rynku ubezpieczeń komunikacyjnych - Barbara Cieślik

Systemy bonus-malus (SBM) są powszechnie stosowane w ubezpieczeniach komunikacyjnych OC i AC do modyfikowania składki wyznaczonej na podstawie cech pojazdu i jego posiadacza. Tworzą je przyjęte przez zakłady ubezpieczeń zasady klasyfikacji ubezpieczonych w zależności od indywidualnej historii szkodowości.
Nazwa ?bonus-malus? nawiązuje do idei systemu, czyli nagradzania obniżką składki za bezszkodową jazdę i karania zwyżką za powodowanie szkód.
Przedmiotem książki jest SBM jako narzędzie w walce konkurencyjnej na rynku. Przedstawiony został wpływ konstrukcji SBM na kondycję zakładu ubezpieczeń i sytuację jego klientów. Dużo miejsca Autorka poświęciła specyfice polskiego rynku ubezpieczeń komunikacyjnych, przytaczając liczne przykłady wykorzystania SBM przez towarzystwa ubezpieczeniowe w celu pozyskiwania klientów. Wskazała również możliwe kierunki i skutki modyfikacji systemów wobec współistnienia na rynku SBM o różnej konstrukcji, zgodnie z regulacjami UE.


Szczegóły: System bonus-malus jako narzędzie konkurencji na rynku ubezpieczeń komunikacyjnych - Barbara Cieślik

Tytuł: System bonus-malus jako narzędzie konkurencji na rynku ubezpieczeń komunikacyjnych
Autor: Barbara Cieślik
Wydawnictwo: Poltext
ISBN: 9788375613087
Języki: polski
Rok wydania: 2013
Ilość stron: 232
Format: 16.5x23.5cm
Oprawa: Miękka
Waga: 0.39 kg


Recenzje: System bonus-malus jako narzędzie konkurencji na rynku ubezpieczeń komunikacyjnych - Barbara Cieślik

Zaloguj się
Przypomnij hasło
×
×


Podobne do: System bonus-malus jako narzędzie konkurencji na rynku ubezpieczeń komunikacyjnych - Barbara Cieślik