Gry o tożsamość w czasach wielkiej zmiany
Gry o tożsamość w czasach wielkiej zmiany
- Wydawnictwo: Instytut Badań Literackich PAN
- Rok wydania: 2013
- ISBN: 9788361552710
- Ilość stron: 263
- Format: 14.3x20.2
- Oprawa: Miękka
1 - 3 dni robocze + czas dostawy*Przy zamówieniu większej ilości egzemplarzy czas realizacji zamówienia może ulec wydłużeniu
Opis: Gry o tożsamość w czasach wielkiej zmiany
Na przełomie XX i XXI wieku określenie tożsamość zaczęło w Polsce znaczyć na wiele nowych sposobów. Choć tradycyjne wzory myślenia o narodzie z ich romantycznymi motywami wciąż mają się dobrze, w przestrzeni publicznej pojawiły się nieznane dotąd zjawiska. To właśnie one wzbudziły zainteresowanie autorów tej książki. Najważniejszym jest zapewne zmiana otoczenia komunikacyjnego, Nowe techniki przekazu wśród nich Internet tworzą możliwości, w których zbiorowe i indywidualne identyfikacje kształtują się inaczej niż dotychczas. Z propozycji wywodzących się z dwudziestowiecznego pojmowania tożsamości zajęliśmy się tymi, które dostrzegają nową sytuację i starają się na nią odpowiedzieć. Interesują nas także zjawiska zupełnie nowe, takie jak narracje nie-politycznych emigrantów po roku 89, fenomen literatury miejsca, zagadnienia gender i ich związek z tożsamością czy wreszcie tak silne we współczesnej kulturze zainteresowanie subwersją istniejących wzorów identyfikacji. Wszystko to składa się na tytułowe gry o tożsamość w czasach wielkiej zmiany, której wszyscy jesteśmy świadkami.
Tomasz Żukowski
Szczegóły: Gry o tożsamość w czasach wielkiej zmiany
Tytuł: Gry o tożsamość w czasach wielkiej zmiany
Wydawnictwo: Instytut Badań Literackich PAN
ISBN: 9788361552710
Języki: polski
Rok wydania: 2013
Ilość stron: 263
Format: 14.3x20.2
Oprawa: Miękka
Waga: 0.325 kg
Redakcja: Werner Tomasz, Żukowski Tomasz