Dzieci o specjalnych potrzebach komunikacyjnych Diagnoza ? edukacja ? terapia
Dzieci o specjalnych potrzebach komunikacyjnych
Diagnoza ? edukacja ? terapia
- Wydawnictwo: Impuls
- Rok wydania: 2013
- ISBN: 9788378504894
- Ilość stron: 432
- Format: 16.0x23.5cm
- Oprawa: Miękka
Niedostępna
Opis: Dzieci o specjalnych potrzebach komunikacyjnych
Komunikacja jest fundamentem przypomina nam w Przedmowie prof. Krystyna Ferenz. Czy rzeczywiście trzeba nam o tym przypominać Czy w czasach, gdy wszystkie dziedziny życia podporządkowane są ściśle wymogowi szybkiej i skutecznej komunikacji, potrzebne są jeszcze powroty do podstaw Okazuje się, że tak. Komunikacja, sprowadzona do swych fundamentów, a więc języka i towarzyszących mu kodów, nie jest tylko sposobem na wyrażenie/przekazanie informacji. Tkwiące w języku czy komunikacji możliwości stanowią bazę, nad którą nadbudowywana jest kultura i szerzej cywilizacja. Język jako źródło ikon i symboli, język jako zbiór norm i nakazów/zakazów, wreszcie język jako odbicie doświadczeń pokoleniowych, staje się podstawową tkanką tradycji i przekazu kulturowego, niezbędnych do określenia własnej tożsamości oraz odnalezienia swego miejsca w wybranej społeczności. Jeśli więc z jakichkolwiek przyczyn rozwój umiejętności komunikacyjnych zostanie zakłócony, zaburzeniu ulega cała osobowość, co skazuje jednostkę na społeczne wyobcowanie i tu bije źródło, z którego powstała najnowsza książka doktor Winczury, stanowiąca wyraz troski o dzieci, które z racji różnego rodzaju zaburzeń mają utrudniony proces przyswajania reguł komunikacji.
Szczegóły: Dzieci o specjalnych potrzebach komunikacyjnych
Tytuł: Dzieci o specjalnych potrzebach komunikacyjnych
Podtytuł: Diagnoza ? edukacja ? terapia
Wydawnictwo: Impuls
ISBN: 9788378504894
Języki: polski
Rok wydania: 2013
Ilość stron: 432
Format: 16.0x23.5cm
Oprawa: Miękka
Waga: 0.57 kg