Codzienność doświadczeń zdrowotnych a tożsamość zawodowa nauczycieli kultury fizycznej

Książka

Codzienność doświadczeń zdrowotnych a tożsamość zawodowa nauczycieli kultury fizycznej

  • Wydawnictwo: Impuls
  • Rok wydania: 2015
  • ISBN: 9788378506362
  • Ilość stron: 354
  • Format: 16.0x23.5cm
  • Oprawa: Miękka
Wysyłka:
Niedostępna
Cena katalogowa 35,00 PLN brutto
Cena dostępna po zalogowaniu
Dodaj do Schowka
Zaloguj się
Przypomnij hasło
×
×
Cena 35,00 PLN
Dodaj do Schowka
Zaloguj się
Przypomnij hasło
×
×

Opis: Codzienność doświadczeń zdrowotnych a tożsamość zawodowa nauczycieli kultury fizycznej - Agnieszka Zalewska-Meler

Nadanie tytułu pracy podyktowane jest tym, że narrację badanych w całości przenika kategoria codzienności, która zdaniem P.L. Bergera i T. Luckmanna ?[?] jest zorganizowana wokół ?tutaj? mojego ciała oraz ?teraz? mojej teraźniejszości?, co oznacza, iż jest doświadczana ?[?] w różnych stopniach bliskości i oddalenia, zarówno w sensie przestrzennym, jak i czasowym?. Ciało człowieka staje się układem odniesienia dla własnej niepowtarzalności (ciągłości) i odrębności. Codzienność niosąca ?indywidualny ryt? jej doświadczania wymyka się opisywaniu jej w sposób jednoznaczny (stały), tzn. pozostaje ? jak to ujęła E. Hałas ? w coraz to większym stopniu pod wpływem lokalnych, prywatnych obszarów życia osoby. Stwierdzenie to uważam za szczególnie ważne, gdyż opisane wyniki badań stanowią w tej publikacji jedynie miniteorię, czyli tworzą teorię niskiego szczebla ogólności, która może się przyczynić do lepszego zrozumienia polisemii aktywności zawodowej nauczyciela kultury fizycznej (często w świadomości społecznej nieprzekraczającej poziomu stereotypu ?wuefiarza?). W określaniu tworzonych w umysłach badanych nauczycieli obrazów zdrowia posłużyłam się fotografią, gdyż jak to ujął H.-G. Gadamer: ?Interpretujemy, patrząc, słuchając, doznając?.
Przypisując znaczenie aktywności samopoznania badanych nauczycieli KF ? rekonstrukcji odpowiedzi na pytanie: ?Kim jestem jako nauczyciel kultury fizycznej?? ? w strukturze pracy wydzieliłam:
część teoretyczną, składającą się z czterech rozdziałów, gdzie starałam się przybliżyć instrumentarium pojęciowe niezbędne do stworzenia ?wspólnoty zrozumienia? prezentowanego opracowania;
część, w której zaprezentowałam wyznaczoną tu codziennością perspektywę badań jakościowych (uzasadniłam dokonany wybór oraz metodykę postępowania badawczego);
część prezentującą wyniki badań własnych, której poszczególne podrozdziały zostały zakodowane na drodze podjętej praktyki interpretacyjnej.
Raport końcowy z badań stanowi formę zamknięcia opracowania, które może się okazać przedpolem dalszych dociekań badawczych.
Autorka
Wyróżniam w rozprawie szczególnie jakościową interpretację danych empirycznych zebranych metodą wywiadu pogłębionego. Ta część opracowania jest całością samą w sobie ? kompletną ?dla siebie?, co znaczy w języku metodologii badań jakościowych ? wystarczającą do tworzenia teorii ugruntowanej. Na podkreślenie zasługuje to, że w naukach o kulturze fizycznej jest to pierwsza rozprawa sporządzona tylko w tej strategii metodologicznej ? a więc trudnej, niepomiernie trudniejszej niż wszystkie mi znane, o hybrydowej formule nomotetyczno-idiograficznych analiz i interpretacji, a odnoszące się nie tylko do tytułowego przedmiotu badań.
[?] wyróżniam całą monografię dr Agnieszki Zalewskiej-Meler jako oryginalne, twórcze opracowanie, jedyne w tej kategorii metodologicznej w socjologii kultury fizycznej i pedagogice zdrowia.
Z recenzji prof. zw. dr. hab. Andrzeja Pawłuckiego


Szczegóły: Codzienność doświadczeń zdrowotnych a tożsamość zawodowa nauczycieli kultury fizycznej - Agnieszka Zalewska-Meler

Tytuł: Codzienność doświadczeń zdrowotnych a tożsamość zawodowa nauczycieli kultury fizycznej
Autor: Agnieszka Zalewska-Meler
Wydawnictwo: Impuls
ISBN: 9788378506362
Języki: polski
Rok wydania: 2015
Ilość stron: 354
Format: 16.0x23.5cm
Oprawa: Miękka
Waga: 0.53 kg


Recenzje: Codzienność doświadczeń zdrowotnych a tożsamość zawodowa nauczycieli kultury fizycznej - Agnieszka Zalewska-Meler

Zaloguj się
Przypomnij hasło
×
×