Prawo blogosfery

Książka

Prawo blogosfery

  • Wydawnictwo: C. H. Beck
  • Rok wydania: 2014
  • ISBN: 9788325563776
  • Ilość stron: 190
  • Format: 14.5x20.5cm
  • Oprawa: Miękka
Wysyłka:
Niedostępna
Cena katalogowa 99,00 PLN brutto
Cena dostępna po zalogowaniu
Dodaj do Schowka
Zaloguj się
Przypomnij hasło
×
×
Cena 99,00 PLN
Dodaj do Schowka
Zaloguj się
Przypomnij hasło
×
×

Opis: Prawo blogosfery - Goździaszek Łukasz

Blogi internetowe to wysoce zindywidualizowane strony internetowe z treściami tworzonymi przez konkretną osobę (rzadziej kilka osób), której osobowość, zainteresowania, umiejętności, odczucia i opinie wyróżniają blog spośród innych. W związku z coraz większą popularnością blogów zaczęły je prowadzić także różnego typu jednostki organizacyjne, czego przykładem są funkcjonujące w niemałej ilości blogi firmowe.

Wzrostowi popularności blogów towarzyszy ich profesjonalizacja, również w aspekcie zarobkowego ich charakteru. Na blogach zaczęły pojawiać się nie tylko abstrakcyjne treści tworzone przez prowadzącego bloga, ale też w coraz większym zakresie opinie i komentarze dotyczące konkretnych zdarzeń, usług lub produktów, co nierzadko wiąże się z sięganiem do twórczości lub prywatności innych osób.

Rozpoczęcie prowadzenia bloga od strony technicznej jest bardzo proste. Pomysłowość, talent i pracowitość twórcy przekłada się najczęściej na sukces blogu. Sukces zaś liczy się nie tylko ilością odbiorców, ale też zarobkami. Upowszechnienie blogów, choć jest zjawiskiem interesującym, a nawet jak się wydaje kulturowo i społecznie pożądanym, przekłada się na zawiązanie szeregu relacji z osobami lub jednostkami organizacyjnymi (przedsiębiorcami). W efekcie powstają rozliczne stosunki prawne.

Celem książki jest przedstawienie problematyki blogów w świetle adekwatnych dla tej materii regulacji prawnych. Obecnie system regulacji w tym zakresie jest w wysokim stopniu niejasny i nieprzewidywalny. Poza typowymi problemami dla cyberprzestrzeni, jak szeroki zakres oddziaływania i trudności z ustaleniem tożsamości użytkowników, dochodzi kwestia wolności w Internecie i prawa do wypowiadania swoich ocen, czy po prostu opisywania zdarzeń ze swojego życia, które jednak ingerują w sferę prywatności drugiej osoby.

Dzięki tej publikacji wszyscy zainteresowani mogą zapoznać się z takimi zagadnieniami jak:

blog na tle uregulowań prasowych oraz w kontekście regulacji dotyczącej telewizji,
prawa autorskie do utworów tekstowych, graficznych i multimedialnych: utwory własne zamieszczane na blogu, wykorzystanie cudzych utworów we własnych kompozycjach, odesłania elektroniczne do cudzych utworów,
wyrażanie ocen i ingerencja w sferę prywatną oraz zawodową (firmową) innych osób,
odpowiedzialność za działania użytkowników,
komercjalizacja bloga.

Publikacja adresowana do blogerów, przedsiębiorców, medioznawców, prawników, naukowców, informatyków i wszystkich zainteresowanych rozwojem Internetu.


Szczegóły: Prawo blogosfery - Goździaszek Łukasz

Tytuł: Prawo blogosfery
Autor: Goździaszek Łukasz
Wydawnictwo: C. H. Beck
Seria: MONOGRAFIE PRAWNICZE
ISBN: 9788325563776
Języki: polski
Rok wydania: 2014
Ilość stron: 190
Format: 14.5x20.5cm
Oprawa: Miękka


Recenzje: Prawo blogosfery - Goździaszek Łukasz

Zaloguj się
Przypomnij hasło
×
×