Finansowanie kultury w ramach społecznej odpowiedzialności biznesu
Kopeć Katarzyna Dorota
Finansowanie kultury w ramach społecznej odpowiedzialności biznesu
Kopeć Katarzyna Dorota
- Wydawnictwo: Libron
- Rok wydania: 2014
- ISBN: 9788364275609
- Ilość stron: 256
- Format: 23.0x16.0cm
- Oprawa: Miękka
Niedostępna
Opis: Finansowanie kultury w ramach społecznej odpowiedzialności biznesu - Kopeć Katarzyna Dorota
Katarzyna Dorota Kopeć doktor nauk humanistycznych w dyscyplinie nauk o zarządzaniu (Uniwersytet Jagielloński). Absolwentka zarządzania kulturą Uniwersytetu Jagiellońskiego i Wyższej Szkoły Zittau/Görlitz w Niemczech (studia pod patronatem UNESCO i Institut für kulturelle Infrastruktur Sachsen). Stypendystka międzynarodowego programu Departamentu Stanu USA International Visitor Leadership Program. Autorka publikacji poświęconych kwestiom zarządzania w sektorze kreatywnym, interakcjom biznes kultura, prosumpcji w kulturze oraz społecznej odpowiedzialności biznesu. Obecnie pracuje jako adiunkt w Wyższej Szkole Europejskiej im. ks. Józefa Tischnera w Krakowie.
Książka Katarzyny Kopeć dotyczy zagadnienia zaangażowania przedsiębiorstw we wsparcie dla kultury. Autorka przeprowadziła swoją analizę z dwóch perspektyw. Pierwszą jest pozabudżetowe nansowanie kultury, ze szczególnym wskazaniem na jego narzędzia. Druga i co należy podkreślić dominująca to koncepcja społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR). Na przecięciu tych perspektyw autorka ukazała zagadnienie wybrane w pracy jako kluczowe, czyli narzędzia pozabudżetowego nansowania kultury stosowane przez przedsiębiorstwa w ramach ich aktywności na rzecz społecznej odpowiedzialności biznesu. Temat pracy i przyjęcie takiej perspektywy badawczej zasługują na wysoką ocenę ze względu na swoją klarowność i aktualność. Powoli wychodząca z kryzysu Europa poszukuje nowych rozwiązań między innymi poprzez aktywizację pozabudżetowych źródeł nansowania kultury. Mówi się na ten temat wiele, ale raczej ogólnikowo. Tymczasem autorka dostarcza nam analizy szczegółowej i w dodatku osadzonej na solidnych fundamentach w postaci bardzo dobrego rozpoznania dwóch perspektyw badawczych. Zasadniczym celem pracy [] jest identykacja narzędzi pozabudżetowego nansowania kultury stosowanych w ramach koncepcji społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw. Cele bezpośrednie to [] opracowanie studiów przypadków prezentujących zastosowanie tych narzędzi. Tak postawione zadanie zostało zrealizowane konsekwentnie i zgodnie z zasadą od ogółu do szczegółu. Powstała ciekawa mapa CSR w kulturze.
Z recenzji prof. Doroty Ilczuk
Szczegóły: Finansowanie kultury w ramach społecznej odpowiedzialności biznesu - Kopeć Katarzyna Dorota
Tytuł: Finansowanie kultury w ramach społecznej odpowiedzialności biznesu
Autor: Kopeć Katarzyna Dorota
Wydawnictwo: Libron
ISBN: 9788364275609
Języki: polski
Rok wydania: 2014
Ilość stron: 256
Format: 23.0x16.0cm
Oprawa: Miękka