Ustawa o ochronie konkurencji i konsumentów Komentarz

Książka

Ustawa o ochronie konkurencji i konsumentów Komentarz

  • Wydawnictwo: C. H. Beck
  • Rok wydania: 2015
  • ISBN: 9788325563035
  • Ilość stron: 1576
  • Format: 16.5x24.5cm
  • Oprawa: Twarda z obwolutą
Wysyłka:
Niedostępna
Cena katalogowa 349,00 PLN brutto
Cena dostępna po zalogowaniu
Dodaj do Schowka
Zaloguj się
Przypomnij hasło
×
×
Cena 349,00 PLN
Dodaj do Schowka
Zaloguj się
Przypomnij hasło
×
×

Opis: Ustawa o ochronie konkurencji i konsumentów Komentarz

Drugie wydanie komentarza do Ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów to prawie 1600 stron w nowym, większym formacie, praktycznego, wnikliwego omówienia przepisów ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów, zmienionej ustawą z 10.6.2014 r. o zmianie ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów oraz Kodeksu Postępowania Cywilnego. Komentarz szczegółowo omawia zasady i tryb przeciwdziałania praktykom ograniczającym konkurencję oraz praktykom naruszającym zbiorowe interesy konsumentów, a także antykonkurencyjnym koncentracjom przedsiębiorców i ich związków, jeżeli te praktyki lub koncentracje wywołują lub mogą wywoływać skutki na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.

W komentarzu zostały omówione:
zakazy praktyk ograniczających konkurencję,
zakaz porozumień,
zakaz nadużywania pozycji dominującej,
kontrola koncentracji przedsiębiorców,
zakaz praktyk naruszających zbiorowe interesy konsumentów.

Autorzy szczegółowo omawiają także funkcje i zadania Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów oraz postępowanie przed Prezesem Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Wnikliwie też zostały skomentowane przepisy poświęcone postępowaniu antymonopolowemu w sprawach praktyk ograniczających konkurencję, w sprawach koncentracji, w sprawach praktyk naruszających zbiorowe interesy konsumentów. Autorzy skomentowali także przepisy poświęcone karom.

W Komentarzu zostały omówione także ważne akty wykonawcze do ustawy. Autorzy powołują także liczne orzecznictwo na poparcie swoich tez.

Ważne zmiany legislacyjne

Drugie wydanie uznanego na rynku komentarza pod red. prof. Tadeusza Skocznego zawiera zmiany z ustawy z 10.6.2014 r. o zmianie ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów oraz Kodeksu Postępowania Cywilnego, dotyczące m.in.:
przepisów związanych z kontrolą koncentracji, w szczególności skrócenie czasu trwania postępować w przypadkach tzw. prostych koncentracji,
wprowadzenie dwuetapowej procedury rozpatrywania wniosków w przypadku koncentracji skomplikowanych;
modyfikacji przepisów związanych z kontrolą i przeszukaniem;
wprowadzenia osobistej odpowiedzialności członków zarządów za udział firm w kartelach,
kar dla osób zarządzających za dopuszczenie do naruszenia przez firmę zasad konkurencji,
wprowadzenia możliwości dobrowolnego poddania się karze w postępowaniu antymonopolowym dla przedsiębiorcy, dzięki czemu będzie mógł on wtedy liczyć na 10-proc. obniżkę kary,
wprowadzenia odstąpienia od nałożenia kary finansowej lub jej obniżenia w stosunku do przedsiębiorcy, który podjął współpracę z urzędem antymonopolowym i przedstawił dowody na istnienie niedozwolonego porozumienia ograniczającego konkurencję,
wprowadzenia możliwości ostrzegania klientów, np. przed reklamami wprowadzającymi ich w błąd jeszcze w toku prowadzonego postępowania antymonopolowego,
uproszczenia i skrócenie procedur dotyczących połączeń firm.

Precyzyjna nawigacja wewnętrzna:
szczegółowy podział wewnętrzny komentarza do danego artykułu,
spisy treści do artykułów,
tytuły tez, pozwalające w szybki sposób na znalezienie właściwego zagadnienia,
numery tez pozwalające na sprawne korzystanie z wewnętrznych odesłań oraz odszukanie podstawowych haseł w indeksie.


Szczegóły: Ustawa o ochronie konkurencji i konsumentów Komentarz

Tytuł: Ustawa o ochronie konkurencji i konsumentów Komentarz
Wydawnictwo: C. H. Beck
Seria: DUŻE KOMENTARZE BECKA
ISBN: 9788325563035
Tytuł oryginału: U
Języki: polski
Rok wydania: 2015
Ilość stron: 1576
Format: 16.5x24.5cm
Oprawa: Twarda z obwolutą
Waga: 2.045 kg
Redakcja: Skoczny Tadeusz


Recenzje: Ustawa o ochronie konkurencji i konsumentów Komentarz

Zaloguj się
Przypomnij hasło
×
×