Budowa i utrzymanie dróg żelaznych
Henryk Kliszewicz
Budowa i utrzymanie dróg żelaznych
Henryk Kliszewicz
- Wydawnictwo: Historyczna
- Rok wydania: 2014
- ISBN: 9788393320455
- Ilość stron: 110
- Format: 14x20 cm
- Oprawa: oprawa broszurowa
Niedostępna
Opis: Budowa i utrzymanie dróg żelaznych - Henryk Kliszewicz
KONSPEKT WYKŁADÓW BUDOWY I UTRZYMANIA DRÓG ŻELAZNYCH WG PROGRAMU PRZYJĘTEGO DLA KURSU KANDYDATÓW KOLEJOWYCH opracował: Inż. H.Kliszewicz, reprint wydania z 1929 roku
„Klasyfikacja (albo ustalenie typów) dróg żelaznych ma bardzo ważne znaczenie nie tylko pod względem technicznym w celu określenia właściwości różnych kategorii dróg żelaznych i wykonania najodpowiedniejszego sposobu budowy i eksploatacji ich, lecz również pod względem administracyjnym i prawnym, ponieważ dla zabezpieczenia interesów państwowych i społecznych oraz bezpieczeństwa ruchu, budowy i eksploatacji dróg żelaznych podlegać powinny przepisom i ograniczeniom prawnym, które dla różnych kategorii dróg żelaznych nie mogą być jednakowe, naprz. warunki linji magistralnej, łączącej wielkie ośrodki przemysłowe, są zupełnie inne niż bocznicy, prowadzącej do fabryki lub żwirowni...”
„¬Na drogach żelaznych normalnotorowych szerokość torów (prześwit) t.j. odległość miedzy wewnętrznymi krawędziami szyn wynosi 1.435 mm. Koleje szerokotorowe posiadają prześwit większy od normalnego (Rosja - 1.524 mm, Hiszpanja -1.676 mm, Irlandia - 1.600 mm.).”
Szczegóły: Budowa i utrzymanie dróg żelaznych - Henryk Kliszewicz
Tytuł: Budowa i utrzymanie dróg żelaznych
Autor: Henryk Kliszewicz
Wydawnictwo: Historyczna
ISBN: 9788393320455
Rok wydania: 2014
Ilość stron: 110
Format: 14x20 cm
Oprawa: oprawa broszurowa
Waga: 0.155 kg