(Anty)edukacja wczesnoszkolna

Książka

(Anty)edukacja wczesnoszkolna

  • Wydawnictwo: Impuls
  • Rok wydania: 2015
  • ISBN: 9788378501732
  • Ilość stron: 494
  • Format: 16.0x23.5cm
  • Oprawa: Miękka
Wysyłka:
Niedostępna
Cena katalogowa 48,00 PLN brutto
Cena dostępna po zalogowaniu
Dodaj do Schowka
Zaloguj się
Przypomnij hasło
×
×
Cena 48,00 PLN
Dodaj do Schowka
Zaloguj się
Przypomnij hasło
×
×

Opis: (Anty)edukacja wczesnoszkolna - Klus-Stańska Dorota

Do świadczenia gromadzone przez dziecko pod czas różnorodnych interakcji z otoczeniem mogą przyczyniać się do intensywnego rozwoju, mogą mieć mierne skutki rozwojowe lub spowalniać, wygaszać czy zaburzać rozwój jednostki. Również oddziaływania szkoły, w zależności od ich przebiegu i jakości, wspierają potencjał dziecka lub przeciwnie blokują go, ignorują, a może się nawet zdarzyć, że wyniszczają. Niniejsza książka, będąca efektem pracy kilku nastu Autorów zajmujących się badawczo pierwszymi lata mi instytucjonalnej edukacji najmłodszych, od słania te mechanizmy i cechy polskiej szkoły, które okazują się czynnikami hamującymi rozwój dzieci, ciekawość poznawczą i motywację do uczenia się. Rozpoznanie tych czynników jest podstawowym warunkiem zainicjowania sensownej zmiany edukacyjnej. [...] Tom składa się z szesnastu tekstów należących do trzech obszarów tematycznych: (1) zagadnienia związane z polityką oświatową i działaniem rynku w obszarze wczesnej edukacji, (2) problematyka konstruowania tożsamości młodszych uczniów, (3) tworząca się w ich umysłach wiedza. Celem pracy Autorów jest refleksyjno-krytyczna rekonstrukcja założeń i skutków edukacji wczesnoszkolnej w polskim systemie oświatowym od etapu przygotowania dziecka do szkoły w placówkach przed szkolnych po przez przejście do systemu szkolnego i przez cały okres kształcenia w klasach początkowych w postaci tak zwanej integracji treści. Seria Palące Problemy Edukacji i Pedagogiki: 1. Fabryki dyplomów czy universitas 2. Sprawcy i/lub ofiary działań pozornych w edukacji szkolnej 3. Człowiek z niepełnosprawnością w rezerwacie przestrzeni publicznej 4. Patriotyzm i nacjonalizm. Ku jakiej tożsamości kulturowej 5. (Anty)pedagogika wczesnoszkolna Kilka słów o serii "Palące Problemy Edukacji i Pedagogiki": Należy pamiętać, że jeśli chce się rozwiązać problem, to trzeba go nazwać. Reakcja na te problemy, a nawet antycypacja powinna być szybka. Najlepiej gdy jest rekcją nie na proces, lecz na jego symptom. To jest czas optymalnego reagowania. Seria wpisuje się właśnie w tę wersję prakseologii. Uwzględnia problemy edukacji i pedagogiki, choć związane są one ze sobą: pierwsze nawiązują do praktyki społecznej, drugie do kwestii teoretycznych nurtujących naukę o wychowaniu. Nasza seria, ukazująca się pod patronatem KNP PAN, to książki akademickie (studia, monografie), których intencją jest dopełnianie i uaktualnianie podręczników. Wsadzamy kij w mrowisko, wywołujemy dyskusje, prowokujemy, próbujemy zaangażować czytelników w zmianę, docieramy nie tylko do akademików, ale również do szerszej sfery publicznej. Podejmując aktualne, palące, gorące problemy edukacji i pedagogiki zakładamy, iż seria stanowić będzie punkt wyjścia dyskusji, a także zachętę do nowych badań. Maria Dudzikowa, Henryka Kwiatkowska


Szczegóły: (Anty)edukacja wczesnoszkolna - Klus-Stańska Dorota

Tytuł: (Anty)edukacja wczesnoszkolna
Autor: Klus-Stańska Dorota
Wydawnictwo: Impuls
ISBN: 9788378501732
Języki: polski
Rok wydania: 2015
Ilość stron: 494
Format: 16.0x23.5cm
Oprawa: Miękka


Recenzje: (Anty)edukacja wczesnoszkolna - Klus-Stańska Dorota

Zaloguj się
Przypomnij hasło
×
×