Człowiek technologia media Konteksty kulturowe i psychologiczne

Książka

Człowiek technologia media
Konteksty kulturowe i psychologiczne

  • Wydawnictwo: Impuls
  • Rok wydania: 2015
  • ISBN: 9788378507826
  • Ilość stron: 206
  • Format: 15.9x23.9
  • Oprawa: Miękka
Wysyłka:
Niedostępna
Cena katalogowa 30,00 PLN brutto
Cena dostępna po zalogowaniu
Dodaj do Schowka
Zaloguj się
Przypomnij hasło
×
×
Cena 30,00 PLN
Dodaj do Schowka
Zaloguj się
Przypomnij hasło
×
×

Opis: Człowiek technologia media

Sytuacja cywilizacyjna, w jakiej się znaleźliśmy, stwarza wiele szans zarówno edukacyjnych, jak i rozwojowych, ale przynosi także szereg zagrożeń. (?) Okazało się bowiem, że technologie rozwijają się w tempie przewyższającym nasze możliwości adaptacyjne czy poznawcze. Nie jest jeszcze pewne, czy uda nam się je przezwyciężyć, chociaż naukowcy pracują w swoich laboratoriach nad tym, aby nowe technologie udoskonalały naszą codzienną egzystencję.
Zgromadzone w niniejszym tomie artykuły w różnym stopniu koncentrują się na relacji człowieka z technologią i mediami, ukazują technologiczno-medialny wpływ na różne płaszczyzny funkcjonowania człowieka, zarówno w sferze psychologicznej, jak i społecznej, edukacyjnej czy kulturowej. Ich autorami są głównie psycholodzy, kulturoznawcy oraz pedagodzy, dzięki czemu otrzymujemy interdyscyplinarne i wieloaspektowe spojrzenie na omawianą problematykę.
Autorom artykułów zgromadzonych w tomie udało się ukazać niektóre z kluczowych związków człowieka z technologią i mediami. Mamy nadzieję, że problematyka ta stanie się źródłem inspiracji dla kolejnych debat i konferencji poświęconych tym zagadnieniom, właśnie w takim interdyscyplinarnym ujęciu, które daje szansę wielostronnego i wielokontekstowego ujęcia tematu. A właśnie tego wymagają nasze czasy, cywilizacja medialna, w której funkcjonujemy i jaką nadal współkreujemy.


Szczegóły: Człowiek technologia media

Tytuł: Człowiek technologia media
Podtytuł: Konteksty kulturowe i psychologiczne
Wydawnictwo: Impuls
ISBN: 9788378507826
Języki: polski
Rok wydania: 2015
Ilość stron: 206
Format: 15.9x23.9
Oprawa: Miękka
Waga: 0.32 kg
Redakcja: Ogonowska Agnieszka, Ptaszek Grzegorz


Recenzje: Człowiek technologia media

Zaloguj się
Przypomnij hasło
×
×

W momencie rozwoju technicznego informacja stała się kluczowym elementem w tworzeniu rzeczywistości społecznej. Szeroko rozbudowane technologie informacyjne potwierdzają tezy McLuhana. Ówczesna rzeczywistość tworzy połączone ze sobą niezliczone ilości sieci, które wspólnie koegzystują jako globalna wioska. Książka jest uzstemtyzowaniem wiedzy, na tematy problemów społecznych w kontekście technologii. Artykuły mają bardzo zróżnicowaną tematykę dotyczącą; edukacji, badań psychologicznych, zupełnie innego spojrzenia na kino etc. Autorzy rozważają poruszaną problematykę, jako element hybrydalnej rzeczywistości, która wpływa na postrzeganie, rozwój poznawczy oraz relacje międzyludzkie. Innymi słowy, jest nieodłącznym elementem, molekularną cząstką, która "żyje i porusza się" razem z nami. Z punktu widzenia psychologii i aspektu kulturalnego, każde rozważanie na temat technologii poszerza nasze horyzonty, daje fundamenty do podjęcia dyskusji na tematy, które odciskają piętno na życiu każdej jednostki. Świadomość codziennego obcowania w pełnym metafory świecie, powinna być punktem wyjścia do refleksji nad rzeczywistością, a nie zatracaniem się w cyfryzacji współczesnego społeczeństwa. 2016-04-25 23:24:35


Klienci, którzy kupili oglądany produkt kupili także: