Konstruowanie znaczeń religii w szkole
Zwierżdżyński Marcin K.
Konstruowanie znaczeń religii w szkole
Zwierżdżyński Marcin K.
- Wydawnictwo: Nomos
- Rok wydania: 2014
- ISBN: 9788376881751
- Ilość stron: 428
- Format: 15.5x23.5cm
- Oprawa: Miękka ze skrzydełkami
Niedostępna
Opis: Konstruowanie znaczeń religii w szkole - Zwierżdżyński Marcin K.
Praca dotyczy bardzo ważnej problematyki, analizowanej w sposób innowacyjny, niebanalny i bardzo rzetelny. Innowacyjnością i rzetelnością charakteryzuje się zarówno jej część teoretyczna, jak i empiryczna.
Do wysokiej oceny studium przyczynia się w szczególności ostatni rozdział książki. Zawarte są w nim niezwykle ciekawe wnioski z badań empirycznych odniesione do tez teoretycznych pracy, omówione kluczowe strategie konstrukcjonistyczne oraz przeanalizowane najważniejsze różnice między znaczeniami religii w kontekście trzech głównych elementów procesu konstruowania: języka, władzy i wiedzy.
Z recenzji prof. dr hab. Grażyny Skąpskiej
To książka z pogranicza socjologii religii, socjologii wiedzy i ogólnych zagadnień teorii socjologicznych, ze szczególnym uwzględnieniem teorii konstrukcjonizmu, problemów poznania i komunikowania.
Autor wykazał się dużą kulturą teoretyczną, erudycją i należytą skrupulatnością w analizie materiału empirycznego. Na uznanie zasługuje też zachowanie przez niego koniecznej dyscypliny językowej i neutralności aksjologicznej, o co wcale niełatwo, gdy w Polsce bada się tak drażliwy społecznie i politycznie temat, jak nauczanie religii w szkole.
Z recenzji dra hab. Wojciecha Pawlika, prof. UW
Szczegóły: Konstruowanie znaczeń religii w szkole - Zwierżdżyński Marcin K.
Tytuł: Konstruowanie znaczeń religii w szkole
Autor: Zwierżdżyński Marcin K.
Wydawnictwo: Nomos
ISBN: 9788376881751
Języki: polski
Rok wydania: 2014
Ilość stron: 428
Format: 15.5x23.5cm
Oprawa: Miękka ze skrzydełkami
Waga: 0.675 kg