Retoryka
Retoryka
- Wydawnictwo: Wydawnictwo Naukowe PWN
- Rok wydania: 2020
- ISBN: 9788301156787
- Ilość stron: 334
- Format: 14.5x20.5cm
- Oprawa: Miękka
Niedostępna
Opis: Retoryka
Podręcznik prezentuje nowoczesne podejście do retoryki. Łączy wiedzę z historii i teorii retoryki z jej współczesnym zastosowaniem w różnych dziedzinach nauki i życia społecznego: literaturoznawstwie, językoznawstwie, reklamie, public relations, polityce, psychologii, kaznodziejstwie, szkole. Napisany przystępnym językiem. Zawiera definicje najważniejszych terminów, przypisy poszerzające główny tok wykładu o wskazania ciekawych szczegółowych problemów oraz bibliografię.
Zespół autorski tworzą: Maria Barłowska, Monika Bogdanowska, Agnieszka Budzyńska-Daca, Elżbieta Dutka, Wacław Forajter, Beata Gaj, Anna Kucz, Iwona Loewe, Beata Mytych-Forajter, Paweł Nowak, Michał Rusinek, Leszek Szewczyk, Jacek Warchala, Piotr Wilczek, Maria Załęska.
Szczegóły: Retoryka
Tytuł: Retoryka
Wydawnictwo: Wydawnictwo Naukowe PWN
ISBN: 9788301156787
Języki: polski
Rok wydania: 2020
Ilość stron: 334
Format: 14.5x20.5cm
Oprawa: Miękka
Waga: 0.36 kg
Recenzje: Retoryka
Świetna książka dla wszystkich zainteresowanych tematyką retoryki w rożnych dziedzinach. Jest to podręcznik, który systematyzuje wiedzę klasyków starożytnych w kontekście współczesnych dyscyplin. Opracowanie zagadnienia stanowią dobry fundament, rzetelnego źródła w pracach dyplomowych. Pierwsza cześć, to rozważania teoretyczne analizowane głównie na podstawie źródeł pierwotnych, w drugiej natomiast autorzy rozpatrują retorykę pod kątem konkretnych dziedzin. Mnie głównie zainteresowała retoryka w reklamie oraz obszarze PR. Dobrze zrobione przypisy ułatwiają odnalezienie interesujących pozycji, które wyjaśniają obszerny zakres materiału, jakim jest retoryka. Asia 2016-04-25 22:46:33