OpenGL Programowanie gier + CD

,

Książka

OpenGL Programowanie gier + CD

,

  • Wydawnictwo: Helion
  • Rok wydania: 2003
  • ISBN: 9788373610354
  • Ilość stron: 30
  • Format: 16.5x23.5cm
  • Oprawa: Miękka
Wysyłka:
Niedostępna
Cena katalogowa 99,00 PLN brutto
Cena dostępna po zalogowaniu
Dodaj do Schowka
Zaloguj się
Przypomnij hasło
×
×
Cena 99,00 PLN
Dodaj do Schowka
Zaloguj się
Przypomnij hasło
×
×

Opis: OpenGL Programowanie gier + CD - Hawkins Kevin, Astle Dave

Coraz szybsze procesory, coraz wydajniejsze karty graficzne -- wszystko to powoduje, że programiści gier komputerowych potrafią kreować własne, wirtualne i trójwymiarowe światy, przyciągające gracza bogactwem szczegółów i drobiazgowym odwzorowaniem rzeczywistości (lub wyobraźni twórcy). Tworzenie tak zaawansowanych i skomplikowanych gier nie byłoby możliwe bez bibliotek graficznych, takich jak OpenGL, pozwalających na wyświetlanie trójwymiarowych obiektów przez karty graficzne różnych producentów. OpenGL w ogromnym stopniu przyspiesza pracę programisty.



Książka omawia użycie OpenGL do tworzenia dynamicznych, trójwymiarowych światów gier oraz efektów specjalnych. Przedstawia podstawy tworzenia aplikacji w systemie Windows, teorię grafiki trójwymiarowej, ale główny nacisk kładzie na prezentację funkcjonalności OpenGL. Jednak autor nie poprzestał na opisie. Sama biblioteka nie wystarcza do stworzenia gry. Opisane zostały także niezbędne programiście elementy biblioteki DirectX pozwalające na wzbogacenie gry o dźwięk i wygodne sterowanie.



Książka przedstawia:



Podstawy programowania w Windows, funkcje WGL

Podstawy teorii grafiki trójwymiarowej

Maszynę stanów OpenGL i podstawowe elementy grafiki

Przekształcenia układu współrzędnych i macierze OpenGL

Kolory i efekty związane z oświetleniem

Mapy bitowe i tekstury w OpenGL

Listy wyświetlania i tablice wierzchołków

Bufory OpenGL

Krzywe, powierzchnie i powierzchnie drugiego stopnia

Sposoby tworzenia efektów specjalnych

Interfejs DirectInput

Wykorzystanie DirectX Audio

Trójwymiarowe modele postaci



"Osobiście pojawienie się tej książki przyprawia mnie o dreszcz emocji. Po raz pierwszy programiści otrzymują książkę poświęcona programowaniu gier za pomocą OpenGL. Jeśli nawet nie wiążesz swojej kariery zawodowej z tworzeniem gier komputerowych, to lektura tej książki pomoże Ci lepiej zrozumieć technologię, która wykorzystywana jest do tworzenia współczesnych gier, a także zdobyć umiejętności, które mogą być przydatne w innych dziedzinach programowania" -- Mark J. Kilgard, NVIDIA Corporation. Autor "OpenGL Programming for the X Window System" oraz pakietu OpenGL Utility Toolkit (GLUT)


Szczegóły: OpenGL Programowanie gier + CD - Hawkins Kevin, Astle Dave

Tytuł: OpenGL Programowanie gier + CD
Autor: Hawkins Kevin, Astle Dave
Wydawnictwo: Helion
ISBN: 9788373610354
Tytuł oryginału: OpenGL Game Programming
Język oryginału: angielski
Tłumacz: Senczyk Jaromir
Języki: polski
Rok wydania: 2003
Ilość stron: 30
Format: 16.5x23.5cm
Oprawa: Miękka
Waga: 1.04 kg


Recenzje: OpenGL Programowanie gier + CD - Hawkins Kevin, Astle Dave

Zaloguj się
Przypomnij hasło
×
×