Akademickie kształcenie pedagogów w procesie zmiany Perspektywy teoretyczne i doświadczenia absolwentów
Akademickie kształcenie pedagogów w procesie zmiany
Perspektywy teoretyczne i doświadczenia absolwentów
- Wydawnictwo: Impuls
- Rok wydania: 2017
- ISBN: 9788378508083
- Ilość stron: 402
- Format: 16.0x23.5cm
- Oprawa: Miękka
1 - 3 dni robocze + czas dostawy*Przy zamówieniu większej ilości egzemplarzy czas realizacji zamówienia może ulec wydłużeniu
Opis: Akademickie kształcenie pedagogów w procesie zmiany
Idea universitas liczy sobie blisko osiemset lat, uniwersytet pojmowany jako instytucja ? ponad pięćset, wydawałoby się więc, że jest to temat, w którym niewiele już zostało do powiedzenia, tymczasem wciąż mnożą się tu problemy, będące swoistym znakiem czasu: inne kwestie zaprzątały głowy osiemnastowiecznym poszukiwaczom prawdy (na tym polegać miał oryginalny ?duch uniwersytetu?), inne cele przyświecają dzisiejszym ?łowcom dyplomów?. ?Erozja uniwersyteckości? jest już faktem stwierdzonym, który zrodził potrzebę postawienia na nowo pytania o kształt profesjonalizacji w edukacji ? w ten oto powstało Akademickie kształcenie pedagogów w procesie zmiany pod red. Danuty Urbaniak-Zając i Jacka Piekarskiego, mające na celu ukazanie jakości kształcenia pedagogów z perspektywy ich późniejszych ? zawodowych ? doświadczeń. Publikacja podzielona została na trzy części; część pierwsza poświęcona jest różnorakim, często odmiennym koncepcjom kształcenia, część druga podejmuje pytanie o charakter metodyczny akademickiej edukacji pedagogów, wreszcie ? część trzecia, objętościowo najskromniejsza, podejmuje wazką analizę badań własnych, w sposób empiryczny ukazując znaczenie wykształcenia uniwersyteckiego dla praktyki zawodowej przyszłych pedagogów.
Wnioski wynikające z pierwszego etapu badań nie są optymistyczne. Presja użyteczności raczej utrwala adaptacyjny model akademickiej edukacji pedagogów (utrwalanie status quo i dostosowanie go do oczekiwań), niż przyczynia się do wzmożenia aktywności w kreowaniu pozytywnych zmian. Tradycyjny model profesji nie jest ugruntowany w doświadczeniu pedagogów ani też nie znajduje potwierdzenia w ich aktywności pozaakademickiej ? wymaga ponownego przemyślenia.
Szczegóły: Akademickie kształcenie pedagogów w procesie zmiany
Tytuł: Akademickie kształcenie pedagogów w procesie zmiany
Podtytuł: Perspektywy teoretyczne i doświadczenia absolwentów
Wydawnictwo: Impuls
ISBN: 9788378508083
Języki: polski
Rok wydania: 2017
Ilość stron: 402
Format: 16.0x23.5cm
Oprawa: Miękka
Waga: 0.554 kg
Redakcja: Piekarski Jacek, Urbaniak-Zając Danuta