Jan Kanty Pawluśkiewicz. Antologia Vol.11 - Muzyka filmowa

Książka

Jan Kanty Pawluśkiewicz. Antologia Vol.11 - Muzyka filmowa

Wysyłka:
Jutro (poniedziałek 2024-12-23)*Przy zamówieniu większej ilości egzemplarzy czas realizacji zamówienia może ulec wydłużeniu
Cena katalogowa 36,99 PLN brutto
Cena dostępna po zalogowaniu
Dodaj do Schowka
Zaloguj się
Przypomnij hasło
×
×
Cena 36,99 PLN
Dodaj do Schowka
Zaloguj się
Przypomnij hasło
×
×

Opis: Jan Kanty Pawluśkiewicz. Antologia Vol.11 - Muzyka filmowa

Prezentujemy jedenastą płytę z cyklu „Jan Kanty Pawluśkiewicz, Antologia”. Jan Kanty Pawluśkiewicz jest jednym z najbardziej znanych kompozytorów muzyki filmowej w Polsce. W ostatniej części Antologii tego wybitnego kompozytora przedstawiamy fragmenty muzyki do filmów m.in. Kazimierza Kutza „Pułkownik Kwiatkowski”, Tomasza Zygadły „Ćma” i „Odwet”, Feliksa Falka „Idol” i „Bohater roku”, Agnieszki Holland „Kobieta samotna”. Album rozpoczynają dwa motywy z filmu „Papusza” Joanny Kos-Krauze i Krzysztofa Krauze. Za muzykę do tego filmu kompozytor otrzymał nagrodę za najlepszą muzykę podczas 38. Festiwalu Filmowego w Gdyni oraz nagrodę „Orła”. Wojtek Kocołowski napisał w dołączonej do wydawnictwa książeczce: (…) Jeśli muzyka filmowa jest dobra, to jest jej w filmie zazwyczaj niedużo. To, że ona brzmi widzowi w uszach jeszcze długo po seansie, to nie kwestia jej ilości, tylko jakości. (…) Dobra muzyka filmowa zazwyczaj opiera się na jednym, najwyżej dwóch motywach, różnie aranżowanych, i czasem jeszcze na piosence skomponowanej na potrzeby fabuły. Do zbudowania i utrzymania nastroju w filmie po prostu nie potrzeba więcej. Bo przecież muzyka filmowa do tego głównie służy. (…) Dobry kompozytor filmowy to rzadkie połączenie talentu i odpowiedniej osobowości. Talent przydaje się nie tylko do komponowania tych właściwych nut, ale i do wpasowania się w zawiły proces powstawania filmu (…) Odpowiednia osobowość, będąca harmonijnym połączeniem pokory, cierpliwości i właściwie wyregulowanego ego jest zaś niezbędna, by umieć się dopasować do wizji reżysera. I zgasić własne oczekiwania. Bo to reżyser tu decyduje, a muzyka pełni rolę służebną. (…) A Jan Kanty Pawluśkiewicz i jego muzyka do filmów? Spełniają wszystkie powyższe reguły. (…) A Jan Nowicki napisał o kompozytorze zdanie, które bardzo dobrze podsumowuje całą twórczość artysty: (…) Myślę, że nie tylko z powodu muzyki, która uratowała niejeden film – nazwisko Jan Kanty Pawluśkiewicz oznacza po prostu… nieśmiertelność! Jan Kanty Pawluśkiewicz jest jednym z najbardziej znanych kompozytorów muzyki filmowej, teatralnej i rozrywkowej w Polsce. Karierę artystyczną rozpoczął w 1966 roku jako jeden ze współzałożycieli kabaretu Anawa, który z czasem przerodził się w zespół muzyczny, z wokalistą Markiem Grechutą, a potem z Andrzejem Zauchą. J.K. Pawluśkiewicz jest autorem muzyki do wielu znanych piosenek z repertuaru Marka Grechuty, Andrzeja Zauchy oraz Grzegorza Turnaua, czasem również sam śpiewa. Artysta jest kompozytorem wielu form muzycznych, między innymi: „Opery żebraczej”, oratorium „Nieszpory Ludźmierskie”, poematu symfonicznego „Harfy Papuszy” oraz, wspólnie z Markiem Grechutą, musicalu „Szalona lokomotywa”.


Szczegóły: Jan Kanty Pawluśkiewicz. Antologia Vol.11 - Muzyka filmowa

Nazwa: Jan Kanty Pawluśkiewicz. Antologia Vol.11 - Muzyka filmowa
Wydawnictwo: Polskie Radio
Kod paskowy: 5907812246815
Waga: 0.074 kg


Recenzje: Jan Kanty Pawluśkiewicz. Antologia Vol.11 - Muzyka filmowa

Zaloguj się
Przypomnij hasło
×
×