OpenGL Podstawy programowania grafiki 3D

Książka

OpenGL Podstawy programowania grafiki 3D

  • Wydawnictwo: Helion
  • Rok wydania: 2015
  • ISBN: 9788328301931
  • Ilość stron: 544
  • Oprawa: Miękka
Wysyłka:
Niedostępna
Cena katalogowa 89,00 PLN brutto
Cena dostępna po zalogowaniu
Dodaj do Schowka
Zaloguj się
Przypomnij hasło
×
×
Cena 89,00 PLN
Dodaj do Schowka
Zaloguj się
Przypomnij hasło
×
×

Opis: OpenGL Podstawy programowania grafiki 3D - Janusz Ganczarski

OpenGL na scenę!

Podstawy OpenGL, czyli co trzeba wiedzieć, żeby zacząć tworzyć grafikę trójwymiarową przy użyciu tej biblioteki
Programowanie w Open GL, czyli jakie elementy należy wziąć pod uwagę przy tworzeniu realistycznego obrazu
Bez matmy ani rusz, czyli jak zaprząc geometrię i arytmetykę do pracy przy scenie

Darmowa biblioteka OpenGL jest świetnym narzędziem do tworzenia grafiki trójwymiarowej na różnych platformach sprzętowych i w różnych systemach operacyjnych. Jej legendarne możliwości, doskonalone od 1992 roku do dziś, znakomicie sprawdzają się na przykład w grach komputerowych. Z kolei otwarty interfejs programistyczny pozwolił na zbudowanie wokół niej mnóstwa narzędzi uzupełniających i rozszerzeń, które przydadzą się każdemu użytkownikowi pragnącemu wykreować swój własny świat w formacie 3D.

Jeśli masz ochotę spróbować sił w programowaniu grafiki i zobaczyć na ekranie to, co na razie pozostaje jedynie w Twojej wyobraźni, ta książka pomoże Ci zrealizować cel. Dowiesz się z niej, jak zbudowana jest biblioteka, jakie zasady rządzą pisaniem programów w OpenGL oraz do czego służą obiekty i co możesz z nimi zrobić. Nauczysz się przekształcać scenę, budować modele oświetlenia i obsługiwać tekstury. Poznasz różne rodzaje buforów i zobaczysz, na czym polega antyaliasing. Odkryjesz też, jak przetwarzać geometrię obiektów i jak tworzyć realistyczne cienie. W dodatkach do książki znajdziesz natomiast informacje, które pomogą Ci rozpocząć pracę z tą biblioteką. Poznaj OpenGL i zachwyć świat swoimi grafikami!

Co to jest OpenGL
Historia i perspektywy OpenGL
Pierwszy program
Rzutowanie i transformacje
Cieniowanie i oświetlenie
Tekstury i antyaliasing
Zaawansowane przekształcanie geometrii
Cienie
Odwzorowanie środowiska i nierówności powierzchni
Rozszerzenia
Macierze i wektory
Język GLSL

Wykreuj swój świat z OpenGL!


Szczegóły: OpenGL Podstawy programowania grafiki 3D - Janusz Ganczarski

Tytuł: OpenGL Podstawy programowania grafiki 3D
Autor: Janusz Ganczarski
Wydawnictwo: Helion
ISBN: 9788328301931
Języki: polski
Rok wydania: 2015
Ilość stron: 544
Oprawa: Miękka
Waga: 0.79 kg


Recenzje: OpenGL Podstawy programowania grafiki 3D - Janusz Ganczarski

Zaloguj się
Przypomnij hasło
×
×


Klienci, którzy kupili oglądany produkt kupili także: