Człowiek Zjawiska i teksty kultury w komunikacji społecznej
Człowiek Zjawiska i teksty kultury w komunikacji społecznej
- Wydawnictwo: UMCS
- Rok wydania: 2015
- ISBN: 9788377846490
- Ilość stron: 326
- Format: 17.5x25.0cm
- Oprawa: Twarda
Niedostępna
Opis: Człowiek Zjawiska i teksty kultury w komunikacji społecznej
Teksty wchodzące w skład tej wieloautorskiej monografii stanowią bardzo interesujący zestaw naukowych dociekań. Jest to charakterystyczny dla dnia dzisiejszego treściowy i metodologiczny wielogłos, kalejdoskop zróżnicowanych ujęć badawczych, posiadający jednakżę autorski, orgynalny charakter. Wszystkie omawiane artykuły charakteryzują się wysoką jakością naukowej refleksji,dojrzałością ujęcia i sprawnością wywodu. Bogactwo tematyczne wypowiedzi, wchodzących w skład tomu, dobrze odzwierciedla polisemiczny charakter współczesnej kultury. Mimo zróżnicowania treści oraz wielorakości metodologi-cznej wyraźną dominantę monografii stanowi przyjęty przez wszystkich Autorów (oraz Redaktorów, którzy odpowiednio zostawili teksty)semiotyczny punkt widzenia komunikacji społecznej. Konsekwentnie jest ona rozumiana jako generowanie znaczeń - wszelkich znaczeń, i to niezależnie od podmiotów wchodzących w skład modelu komunikacyjnego. Ów pogląd, wywiedziony z tradycji badań kulturowych, doskonale uzasadnia wskazaną polisemiczność i wieloaspektowość wszelkich zjawisk i zachowań kulturowych oraz charakterystycznych dlań tekstów, nie tylko współczesnych. Takie spojrzenie na człowieka, funkcjonującego wśród znaków kultury, komunikującego się i tworzącego różne teksty, wydaje się bardzo zasadne i - co ważne - nader efektywne w opisie tych zjawisk.
Szczegóły: Człowiek Zjawiska i teksty kultury w komunikacji społecznej
Tytuł: Człowiek Zjawiska i teksty kultury w komunikacji społecznej
Wydawnictwo: UMCS
ISBN: 9788377846490
Języki: polski
Rok wydania: 2015
Ilość stron: 326
Format: 17.5x25.0cm
Oprawa: Twarda
Waga: 0.778 kg