Polityczność mediów
Grażyna Pietruszewska-Kobiela, Adam Regiewicz, Grażyna Stachyra, Artur Żywiołek
Polityczność mediów
Grażyna Pietruszewska-Kobiela, Adam Regiewicz, Grażyna Stachyra, Artur Żywiołek
- Wydawnictwo: Adam Marszałek
- Rok wydania: 2015
- ISBN: 9788380192027
- Ilość stron: 322
- Format: 16.0x22.5cm
- Oprawa: Miękka
Niedostępna
Opis: Polityczność mediów - Grażyna Pietruszewska-Kobiela, Adam Regiewicz, Grażyna Stachyra, Artur Żywiołek
Czwarty tom serii Audiowizualne Aspekty Kultury w Ponowoczesności podejmuje zagadnienie polityczności mediów. Pojęcie polityczności rozumiane jest przez autorów jako rodzaj wpływu sfery publicznej, społecznej czy kulturowej na komunikację międzyludzką toczącą się za pośrednictwem mediów. Te ostatnie ujmowane są nie tyle przez pryzmat technologii, ale także jako mechanizm komunikacji społecznej. Autorzy, analizując poszczególne media: muzykę, radio, telewizję oraz media cyfrowe, podejmują refleksję nad wpływem tychże mediów na budowanie powszechnych znaczeń poprzez zawłaszczanie wyobraźni i utrwalanie pewnych kalek kulturowych. Jednocześnie zwracają uwagę, jak mechanizm uwodzenia, czy wręcz zniewalania odbiorcy przez te media jest przez nie sankcjonowany i traktowany jako narzędzie kontroli społecznej.
Szczegóły: Polityczność mediów - Grażyna Pietruszewska-Kobiela, Adam Regiewicz, Grażyna Stachyra, Artur Żywiołek
Tytuł: Polityczność mediów
Autor: Grażyna Pietruszewska-Kobiela, Adam Regiewicz, Grażyna Stachyra, Artur Żywiołek
Wydawnictwo: Adam Marszałek
ISBN: 9788380192027
Języki: polski
Rok wydania: 2015
Ilość stron: 322
Format: 16.0x22.5cm
Oprawa: Miękka
Waga: 0.482 kg