IDIOM SAKRALNOŚCI W MUZYCE EUROPEJSKIEJ I JEGO CHARAKTERYSTYKA W PISARSTWIE BOHDANA POCIEJA (dodruk na życzenie)

DODRUK

IDIOM SAKRALNOŚCI W MUZYCE EUROPEJSKIEJ I JEGO CHARAKTERYSTYKA W PISARSTWIE BOHDANA POCIEJA (dodruk na życzenie)

  • Wydawnictwo: Self publishing
  • Rok wydania: 2015
  • ISBN: 978-83-939021-3-2
  • Ilość stron: 178
  • Format: 148 x 210 mm
  • Oprawa: miekka
Wysyłka:
Niedostępna
Cena katalogowa 36,90 PLN brutto
Cena dostępna po zalogowaniu
Dodaj do Schowka
Zaloguj się
Przypomnij hasło
×
×
Cena 36,90 PLN
Dodaj do Schowka
Zaloguj się
Przypomnij hasło
×
×

Opis: IDIOM SAKRALNOŚCI W MUZYCE EUROPEJSKIEJ I JEGO CHARAKTERYSTYKA W PISARSTWIE BOHDANA POCIEJA (dodruk na życzenie) - Grzegorz Miśkiewicz

Związek muzyki z liturgią sięga początków chrześcijaństwa. Pierwiastek muzyczny osadzony w samym rdzeniu liturgii, wypływający z jej charakteru, intensyfikuje i dynamizuje jej przebieg.
Liturgia, odsłaniając swoją świętość, wymaga szczególnych środków wyrazu, sytuowania słowa - pojmowanego w kontekście stwórczej rzeczywistości - w materii zdolnej do jego uwznioślenia i przenikania w rejony duchowości. Aby sprostać temu zadaniu sztuka muzyczna musi spełniać podstawowe kryterium, umożliwiające realizację zadania służenia liturgii – kryterium sakralności.
Na przestrzeni dwóch tysiącleci chrześcijaństwa wykształciły się formy w najwyższym stopniu spełniające wymóg muzycznego oparcia dla liturgii. Wzajemną relację muzyki i liturgii dyktuje dynamika rozwoju kulturowego, która od końca XVI wieku pogłębia dystans między rzeczywistością ziemską, materialną, a więc doczesną a rzeczywistością duchową, w jej religijnym aspekcie. Na gruncie muzycznym dochodzi do rozdźwięku w pojmowaniu roli, jaką muzyka ma spełniać na płaszczyźnie religijnej. Podkreślanie jej znaczenia, jako wartości samej w sobie, zaprzecza idei służebności, uprzystępniania Słowa Bożego, idei podstawowej w przypadku każdej muzyki związanej z liturgią. Pojawiają się zagrożenia związane z jednej strony z faktem skostnienia, nieprzystawalności do czasu obecnego, tradycyjnych środków wyrazu muzycznego sacrum, z drugiej brak jego nowych form, zdolnych przenikać pokłady duchowości współczesnego człowieka, przesiąkniętego wytworami kultury masowej. Nierzadko zaszczepione w ten sposób „wartości” przenosi on na teren świątyni, oczekując od obrzędu i towarzyszącej mu muzyki wywołania doznań dalekich od chrześcijańskiego „trzeźwego upojenia wiarą”.

Książki z opcji dodruk na życzenie są ujednolicone pod względem wykonania:
- okładka kolorowa wydrukowana na kartonie 250 g/m,
- środek czarno-biały, drukowany na papierze offsetowym 80 g/m,
- oprawa miękka klejona.


Szczegóły: IDIOM SAKRALNOŚCI W MUZYCE EUROPEJSKIEJ I JEGO CHARAKTERYSTYKA W PISARSTWIE BOHDANA POCIEJA (dodruk na życzenie) - Grzegorz Miśkiewicz

Tytuł: IDIOM SAKRALNOŚCI W MUZYCE EUROPEJSKIEJ I JEGO CHARAKTERYSTYKA W PISARSTWIE BOHDANA POCIEJA (dodruk na życzenie)
Autor: Grzegorz Miśkiewicz
Wydawnictwo: Self publishing
Kod paskowy: 9788393902132
ISBN: 978-83-939021-3-2
Rok wydania: 2015
Ilość stron: 178
Format: 148 x 210 mm
Oprawa: miekka


Recenzje: IDIOM SAKRALNOŚCI W MUZYCE EUROPEJSKIEJ I JEGO CHARAKTERYSTYKA W PISARSTWIE BOHDANA POCIEJA (dodruk na życzenie) - Grzegorz Miśkiewicz

Zaloguj się
Przypomnij hasło
×
×