IDIOM SAKRALNOŚCI W MUZYCE EUROPEJSKIEJ I JEGO CHARAKTERYSTYKA W PISARSTWIE BOHDANA POCIEJA (dodruk na życzenie)
Grzegorz Miśkiewicz
IDIOM SAKRALNOŚCI W MUZYCE EUROPEJSKIEJ I JEGO CHARAKTERYSTYKA W PISARSTWIE BOHDANA POCIEJA (dodruk na życzenie)
Grzegorz Miśkiewicz
- Wydawnictwo: Self publishing
- Rok wydania: 2015
- ISBN: 978-83-939021-3-2
- Ilość stron: 178
- Format: 148 x 210 mm
- Oprawa: miekka
Niedostępna
Opis: IDIOM SAKRALNOŚCI W MUZYCE EUROPEJSKIEJ I JEGO CHARAKTERYSTYKA W PISARSTWIE BOHDANA POCIEJA (dodruk na życzenie) - Grzegorz Miśkiewicz
Związek muzyki z liturgią sięga początków chrześcijaństwa. Pierwiastek muzyczny osadzony w samym rdzeniu liturgii, wypływający z jej charakteru, intensyfikuje i dynamizuje jej przebieg.
Liturgia, odsłaniając swoją świętość, wymaga szczególnych środków wyrazu, sytuowania słowa - pojmowanego w kontekście stwórczej rzeczywistości - w materii zdolnej do jego uwznioślenia i przenikania w rejony duchowości. Aby sprostać temu zadaniu sztuka muzyczna musi spełniać podstawowe kryterium, umożliwiające realizację zadania służenia liturgii – kryterium sakralności.
Na przestrzeni dwóch tysiącleci chrześcijaństwa wykształciły się formy w najwyższym stopniu spełniające wymóg muzycznego oparcia dla liturgii. Wzajemną relację muzyki i liturgii dyktuje dynamika rozwoju kulturowego, która od końca XVI wieku pogłębia dystans między rzeczywistością ziemską, materialną, a więc doczesną a rzeczywistością duchową, w jej religijnym aspekcie. Na gruncie muzycznym dochodzi do rozdźwięku w pojmowaniu roli, jaką muzyka ma spełniać na płaszczyźnie religijnej. Podkreślanie jej znaczenia, jako wartości samej w sobie, zaprzecza idei służebności, uprzystępniania Słowa Bożego, idei podstawowej w przypadku każdej muzyki związanej z liturgią. Pojawiają się zagrożenia związane z jednej strony z faktem skostnienia, nieprzystawalności do czasu obecnego, tradycyjnych środków wyrazu muzycznego sacrum, z drugiej brak jego nowych form, zdolnych przenikać pokłady duchowości współczesnego człowieka, przesiąkniętego wytworami kultury masowej. Nierzadko zaszczepione w ten sposób „wartości” przenosi on na teren świątyni, oczekując od obrzędu i towarzyszącej mu muzyki wywołania doznań dalekich od chrześcijańskiego „trzeźwego upojenia wiarą”.Książki z opcji dodruk na życzenie są ujednolicone pod względem wykonania:
- okładka kolorowa wydrukowana na kartonie 250 g/m,
- środek czarno-biały, drukowany na papierze offsetowym 80 g/m,
- oprawa miękka klejona.
Szczegóły: IDIOM SAKRALNOŚCI W MUZYCE EUROPEJSKIEJ I JEGO CHARAKTERYSTYKA W PISARSTWIE BOHDANA POCIEJA (dodruk na życzenie) - Grzegorz Miśkiewicz
Tytuł: IDIOM SAKRALNOŚCI W MUZYCE EUROPEJSKIEJ I JEGO CHARAKTERYSTYKA W PISARSTWIE BOHDANA POCIEJA (dodruk na życzenie)
Autor: Grzegorz Miśkiewicz
Wydawnictwo: Self publishing
Kod paskowy: 9788393902132
ISBN: 978-83-939021-3-2
Rok wydania: 2015
Ilość stron: 178
Format: 148 x 210 mm
Oprawa: miekka
Recenzje: IDIOM SAKRALNOŚCI W MUZYCE EUROPEJSKIEJ I JEGO CHARAKTERYSTYKA W PISARSTWIE BOHDANA POCIEJA (dodruk na życzenie) - Grzegorz Miśkiewicz
Informacje:
Inne pozycje tego autora: Grzegorz Miśkiewicz (13)
- Jan Kanty Pawluśkiewicz. Antologia Vol. 9 - Zaklinanie Czarowanie (Polskie Radio) -
- Jan Kanty Pawluśkiewicz. Antologia Vol. 6 - Przez tę ziemię przeszedł Pan (Digipack) (Polskie Radio) -
- Jan Kanty Pawluśkiewicz. Antologia Vol. 5 - Grzegorz Turnau (Digipack) (Polskie Radio) -
- Och! Turnau Och-Teatr 18 V 2011 (DVD) (Mystic Production) -
- Droga inwestora Chciwość i strach na rynkach finansowych (Linia) - Miękka
- Trzy kobiety O zbrodni, przetrwaniu i miłości (Petrus) - Miękka
- Opera Matematyczna (MTJ) - Digipack
- 95 lat Polskiego Radia (2 CD) (Polskie Radio) -
- Mówcie mi Bezprym (Literatura) - Twarda
- Milczeli czekając na śmierć? (Petrus) - Miękka
- Nasza pierwsza piosenka (Replika) - Miękka
- Portret z pamięci - utwory na fortepian (Wydawnictwo Muzyczne Contra) -
- Cykl hiszpański - utwory na fortepian (Wydawnictwo Muzyczne Contra) -