Dziecko w sytuacjach uczenia się Konteksty i przestrzenie edukacyjne
Dziecko w sytuacjach uczenia się
Konteksty i przestrzenie edukacyjne
- Wydawnictwo: Atut
- Rok wydania: 2014
- ISBN: 9788379770687
- Ilość stron: 250
- Format: 16.5x24.0cm
- Oprawa: Miękka
Niedostępna
Opis: Dziecko w sytuacjach uczenia się
Redaktorzy książki założyli trzy rzeczy: po pierwsze, uczenie się jest procesem o wielowymiarowej strukturze (ma wymiar kognitywny, emocjonalny i społeczny). Po drugie, uczenie odbywa się w różnych środowiskach instytucjonalnych i pozainstytucjonalnych, przy czym zwłaszcza przedszkole i szkoła wskazane są jako miejsca konstruowania wiedzy (a nie tylko jej przyswajania) i miejsca uczenia się, w których osoba ucząca się pełni aktywną rolę. W końcu po trzecie, na uczenie ma wpływ kontekst sytuacji, w której znajdują się uczący się (czynniki kontekstualne to m.in. polityka oświatowa, habitus nauczyciela oraz rodziny, praktyka edukacyjna, struktura organizacyjna szkolnictwa, środowisko szkolne, klimat grup rówieśniczych oraz warunki materialne). Teksty w książce łączy próba odpowiedzi nie tylko na pytanie, jakie są sytuacje / przestrzenie funkcjonowania dziecka, lecz także jak je organizować i wykorzystywać, by sprzyjały wielowymiarowemu uczeniu się.
Szczegóły: Dziecko w sytuacjach uczenia się
Tytuł: Dziecko w sytuacjach uczenia się
Podtytuł: Konteksty i przestrzenie edukacyjne
Wydawnictwo: Atut
ISBN: 9788379770687
Języki: polski
Rok wydania: 2014
Ilość stron: 250
Format: 16.5x24.0cm
Oprawa: Miękka