Z HISTORII MEDIÓW I DZIENNIKARSTWA STUDIUM SELEKTYWNE (dodruk na życzenie)

DODRUK

Z HISTORII MEDIÓW I DZIENNIKARSTWA STUDIUM SELEKTYWNE (dodruk na życzenie)

  • Wydawnictwo: E-bookowo
  • Rok wydania: 2015
  • ISBN: 978-83-7859-597-7
  • Ilość stron: 300
  • Format: 148 x 210 mm
  • Oprawa: miekka
Wysyłka:
Niedostępna
Cena katalogowa 42,00 PLN brutto
Cena dostępna po zalogowaniu
Dodaj do Schowka
Zaloguj się
Przypomnij hasło
×
×
Cena 42,00 PLN
Dodaj do Schowka
Zaloguj się
Przypomnij hasło
×
×

Opis: Z HISTORII MEDIÓW I DZIENNIKARSTWA STUDIUM SELEKTYWNE (dodruk na życzenie) - Piotr Grochmalski

Historia mediów, historia dziennikarstwa, historia prasy to nadal te dziedziny, które domagają się szerszego zainteresowania badawczego w Polsce.
Współczesne, naukowe zainteresowania nad mediami oscylują wokół ich bezustannej transformacji i są to przede wszystkim analizy socjologiczne. W ostatnich latach obserwuje się spadek zainteresowania historią, którą można dostrzec w mediach. Pod pojęciem historii należy rozumieć tu szeroki zbiór problemów, zagadnień i zjawisk, które zostały zamknięte w określonych odcinkach temporalnych w prasie, radiu, telewizji, plakacie, rysunku, czy fotografii. Należą one do historii, ale tej, której kontinuum da się jeszcze odczuć, zauważyć i zaobserwować. Dlatego tak ważne jest zwrócenie uwagi na potrzeby badania dziennikarstwa – jako zjawiska osobliwego, kształtującego opinię społeczną, tworzącego inną, alternatywną rzeczywistość, która często dominuje w społecznym procesie komunikowania.

Książka ma zdecydowanie charakter naukowy. Pod względem strukturalnym i merytorycznym nie budzi wątpliwości. Jest to zbiór uporządkowanych tematycznie artykułów, napisanych w sposób komunikatywny. Atutem książki jest również różnorodność poruszonych w niej problemów. Publikacja dobrze wpisuje się we współczesny nurt badań nad historią mediów.
Z recenzji dr hab. Anety Niewęgłowskiej

Wspólnym mianownikiem tekstów zawartych w książce jest wysoki poziom wiedzy ich autorów. Widać, że każdy z zamieszczonych tu rozdziałów jest wynikiem konkretnych zainteresowań badawczych, o czym świadczy między innymi adekwatna i bogata bibliografia. Autorzy poszczególnych rozdziałów łączą w swych rozważaniach, choć w różnych proporcjach, opis z analizą, co jest jednym z warunków uznania tekstu za opracowanie naukowe.
Z recenzji dra hab. Wiesława Wacławczyka


Wstęp 7HISTORIA PRASYDominika GołaszewskaSytuacja polityczno-społeczna na Mazurach, a czasopiśmiennictwo regionalne do 1939 roku 13Piotr LewandowskiHistoria „Kuriera Warszawskiego” Brunona Kicińskiego jako przykład rozwoju prasy masowej i pierwszego koncernu medialnego w XIX wieku na ziemiach polskich 35Tomasz Jacek LisZarys dziejów bośniacko-hercegowińskiej prasy w XIX stuleciu 69Z DZIEJÓW MEDIÓW WIZUALNYCHMateusz MaleszkaKomiks na wojnie – amerykański komiks wojenny podczas II wojny światowej 95Piotr LewandowskiPropaganda PRL: na przykładzie plakatu propagandowego 115Piotr GrochmalskiSpołeczna fotografia tygodnika „Wprost” w okresie 1983–1991 jako unikalny zapis społecznej kondycji Polaków po stanie wojennymOBRAZ ŚWIATA W PRZEKAZIE MEDIALNYMAnna KrygierJózef Piłsudski w czasopismach popularnonaukowych o tematyce historycznejw latach 2013–2014 195Mateusz ZmudzińskiHistoria i zawartość „Głosu z Torunia”, dodatku, do tygodnika katolickiego„Niedziela”. Zarys problemu 231Justyna JanczakStereotypy płciowe w prasie 247RZECZYWISTOŚĆ DZIENNIKARSKAJacek LaskowskiQuo vadis dziennikarstwo śledcze 267Justyna JanczakTajemnica zawodowa dziennikarzy 287
Wstęp 7
HISTORIA PRASY
Dominika Gołaszewska
Sytuacja polityczno-społeczna na Mazurach, a czasopiśmiennictwo regionalne do 1939 roku 13
Piotr Lewandowski
Historia „Kuriera Warszawskiego” Brunona Kicińskiego jako przykład rozwoju prasy masowej i pierwszego koncernu medialnego w XIX wieku na ziemiach polskich 35
Tomasz Jacek Lis
Zarys dziejów bośniacko-hercegowińskiej prasy w XIX stuleciu 69
Z DZIEJÓW MEDIÓW WIZUALNYCH
Mateusz Maleszka
Komiks na wojnie – amerykański komiks wojenny podczas II wojny światowej 95
Piotr Lewandowski
Propaganda PRL: na przykładzie plakatu propagandowego 115
Piotr Grochmalski
Społeczna fotografia tygodnika „Wprost” w okresie 1983–1991 jako unikalny zapis społecznej kondycji Polaków po stanie wojennym
OBRAZ ŚWIATA W PRZEKAZIE MEDIALNYM
Anna Krygier
Józef Piłsudski w czasopismach popularnonaukowych o tematyce historycznej
w latach 2013–2014 195
Mateusz Zmudziński
Historia i zawartość „Głosu z Torunia”, dodatku, do tygodnika katolickiego
„Niedziela”. Zarys problemu 231
Justyna Janczak
Stereotypy płciowe w prasie 247
RZECZYWISTOŚĆ DZIENNIKARSKA
Jacek Laskowski
Quo vadis dziennikarstwo śledcze 267
Justyna Janczak
Tajemnica zawodowa dziennikarzy 287

Książki z opcji dodruk na życzenie są ujednolicone pod względem wykonania:
- okładka kolorowa wydrukowana na kartonie 250 g/m,
- środek czarno-biały, drukowany na papierze offsetowym 80 g/m,
- oprawa miękka klejona.


Szczegóły: Z HISTORII MEDIÓW I DZIENNIKARSTWA STUDIUM SELEKTYWNE (dodruk na życzenie) - Piotr Grochmalski

Tytuł: Z HISTORII MEDIÓW I DZIENNIKARSTWA STUDIUM SELEKTYWNE (dodruk na życzenie)
Autor: Piotr Grochmalski
Wydawnictwo: E-bookowo
Kod paskowy: 9788378595977
ISBN: 978-83-7859-597-7
Rok wydania: 2015
Ilość stron: 300
Format: 148 x 210 mm
Oprawa: miekka


Recenzje: Z HISTORII MEDIÓW I DZIENNIKARSTWA STUDIUM SELEKTYWNE (dodruk na życzenie) - Piotr Grochmalski

Zaloguj się
Przypomnij hasło
×
×


Podobne do: Z HISTORII MEDIÓW I DZIENNIKARSTWA STUDIUM SELEKTYWNE (dodruk na życzenie) - Piotr Grochmalski