Inkluzja czy iluzja? Praktyki całożyciowego uczenia się w modelach interwencji społecznych
Anna Pluskota
Inkluzja czy iluzja?
Praktyki całożyciowego uczenia się w modelach interwencji społecznych
Anna Pluskota
- Wydawnictwo: Wydawnictwo Naukowe UMK
- Rok wydania: 2015
- ISBN: 9788323135036
- Ilość stron: 240
- Format: 16.0x23.0cm
- Oprawa: Miękka
Niedostępna
Opis: Inkluzja czy iluzja? - Anna Pluskota
Recenzowana książka prezentuje koncepcyjnie dopracowany i spójny model zmiany społecznej na poziomie lokalnym, który może posłużyć jako instrument projektowania działań zorientowanych na upodmiotowienie jednostek, grup i zbiorowości zagrożonych marginalizacją i wykluczeniem. Odnosząc się krytycznie do dominującej obecnie praktyki interwencji kompensacyjnych i receptywnych działań pomocowych Autorka proponuje szerzej wykorzystywać edukację dorosłych w rozpoznawaniu zasobów tkwiących w środowisku i wykorzystywać je dla celów inkluzji społecznej. Książka autorstwa A. Pluskoty ma charakter interdyscyplinarny. Wyrasta z umiejętnego połączenia współczesnej wiedzy pedagogicznej, psychologicznej i socjologicznej. Po opublikowaniu - jak prognozuję - stanie się ważną pozycją na liście lektur socjologów, psychologów społecznych, pedagogów i andragogów. Może być również stosowana w praktyce i stanowić teoretyczne wsparcie dla polityki społecznej wobec środowisk i zbiorowości zmarginalizowanych i zagrożonych społecznym wykluczeniem.
Z recenzji prof. dra hab. Mieczysława Malewskiego
Szczegóły: Inkluzja czy iluzja? - Anna Pluskota
Tytuł: Inkluzja czy iluzja?
Podtytuł: Praktyki całożyciowego uczenia się w modelach interwencji społecznych
Autor: Anna Pluskota
Wydawnictwo: Wydawnictwo Naukowe UMK
ISBN: 9788323135036
Języki: polski
Rok wydania: 2015
Ilość stron: 240
Format: 16.0x23.0cm
Oprawa: Miękka
Waga: 0.37 kg