Poczucie alienacji a użytkowanie mediów W poszukiwaniach nowych obszarów zastosowania teorii uzytkowania i gratyfikacji

Książka

Poczucie alienacji a użytkowanie mediów
W poszukiwaniach nowych obszarów zastosowania teorii uzytkowania i gratyfikacji

  • Wydawnictwo: Śląsk
  • Rok wydania: 2011
  • ISBN: 9788371647109
  • Ilość stron: 246
  • Format: 16.0x23.5cm
  • Oprawa: Miękka
Wysyłka:
Niedostępna
Cena katalogowa 29,00 PLN brutto
Cena dostępna po zalogowaniu
Dodaj do Schowka
Zaloguj się
Przypomnij hasło
×
×
Cena 29,00 PLN
Dodaj do Schowka
Zaloguj się
Przypomnij hasło
×
×

Opis: Poczucie alienacji a użytkowanie mediów - Turska-Kawa Agnieszka

Siła mediów w życiu jednostek oraz możliwość zaspokajania przez nie fundamentalnych potrzeb skłaniają do podjęcia poszukiwań nad związkami pomiędzy poczuciem alienacji a użytkowaniem środków masowego przekazu, czemu poświęcono niniejszą książkę. Poszukiwania ukierunkowane zostały na określenie roli, jaką pełnią media w życiu jednostek miejsce w zaspokajaniu potrzeb tych osób. Interesujące wydaje się na ile media zastępują osobom wyalienowanym aktywność rzeczywistą i kontakt interpersonalny, efektywnie zaspokajając fundamentalne potrzeby, a na ile ich rola jest znacząca w życiu osób zaangażowanych społecznie, silnych wewnętrznie i odczuwających wsparcie. Ponadto, w badaniach określono sposoby użytkowania mediów przez te jednostki, penetrując empirycznie płaszczyzny takie jak zaufanie do mediów, częstotliwość i czas ich użytkowania, alternatywne dla mediów źródła zaspokajania potrzeb oraz preferowaną przez odbiorców tematykę przekazów. Intencją autorki w procesie projektowania prezentowanych badań było nie tylko określenie roli, jaką media pełnią w życiu jednostek z różnym poziomem poczucia alienacji, ale, idąc dalej, refleksja nad ich funkcją w kontekście procesów budowania społeczeństwa obywatelskiego w Polsce.


Szczegóły: Poczucie alienacji a użytkowanie mediów - Turska-Kawa Agnieszka

Tytuł: Poczucie alienacji a użytkowanie mediów
Podtytuł: W poszukiwaniach nowych obszarów zastosowania teorii uzytkowania i gratyfikacji
Autor: Turska-Kawa Agnieszka
Wydawnictwo: Śląsk
ISBN: 9788371647109
Języki: polski
Rok wydania: 2011
Ilość stron: 246
Format: 16.0x23.5cm
Oprawa: Miękka
Waga: 0.382 kg


Recenzje: Poczucie alienacji a użytkowanie mediów - Turska-Kawa Agnieszka

Zaloguj się
Przypomnij hasło
×
×


Inne pozycje tego autora: Turska-Kawa Agnieszka (1)