Poczucie alienacji a użytkowanie mediów W poszukiwaniach nowych obszarów zastosowania teorii uzytkowania i gratyfikacji
Turska-Kawa Agnieszka
Poczucie alienacji a użytkowanie mediów
W poszukiwaniach nowych obszarów zastosowania teorii uzytkowania i gratyfikacji
Turska-Kawa Agnieszka
- Wydawnictwo: Śląsk
- Rok wydania: 2011
- ISBN: 9788371647109
- Ilość stron: 246
- Format: 16.0x23.5cm
- Oprawa: Miękka
Niedostępna
Opis: Poczucie alienacji a użytkowanie mediów - Turska-Kawa Agnieszka
Siła mediów w życiu jednostek oraz możliwość zaspokajania przez nie fundamentalnych potrzeb skłaniają do podjęcia poszukiwań nad związkami pomiędzy poczuciem alienacji a użytkowaniem środków masowego przekazu, czemu poświęcono niniejszą książkę. Poszukiwania ukierunkowane zostały na określenie roli, jaką pełnią media w życiu jednostek miejsce w zaspokajaniu potrzeb tych osób. Interesujące wydaje się na ile media zastępują osobom wyalienowanym aktywność rzeczywistą i kontakt interpersonalny, efektywnie zaspokajając fundamentalne potrzeby, a na ile ich rola jest znacząca w życiu osób zaangażowanych społecznie, silnych wewnętrznie i odczuwających wsparcie. Ponadto, w badaniach określono sposoby użytkowania mediów przez te jednostki, penetrując empirycznie płaszczyzny takie jak zaufanie do mediów, częstotliwość i czas ich użytkowania, alternatywne dla mediów źródła zaspokajania potrzeb oraz preferowaną przez odbiorców tematykę przekazów. Intencją autorki w procesie projektowania prezentowanych badań było nie tylko określenie roli, jaką media pełnią w życiu jednostek z różnym poziomem poczucia alienacji, ale, idąc dalej, refleksja nad ich funkcją w kontekście procesów budowania społeczeństwa obywatelskiego w Polsce.
Szczegóły: Poczucie alienacji a użytkowanie mediów - Turska-Kawa Agnieszka
Tytuł: Poczucie alienacji a użytkowanie mediów
Podtytuł: W poszukiwaniach nowych obszarów zastosowania teorii uzytkowania i gratyfikacji
Autor: Turska-Kawa Agnieszka
Wydawnictwo: Śląsk
ISBN: 9788371647109
Języki: polski
Rok wydania: 2011
Ilość stron: 246
Format: 16.0x23.5cm
Oprawa: Miękka
Waga: 0.382 kg