Kategoria narodu w dyskursie edukacyjnym Analiza procesów konstruowania tożsamości w podręcznikach szkolnych

Książka

Kategoria narodu w dyskursie edukacyjnym
Analiza procesów konstruowania tożsamości w podręcznikach szkolnych

  • Wydawnictwo: Wydawnictwo Naukowe UAM
  • Rok wydania: 2015
  • ISBN: 9788323229797
  • Ilość stron: 210
  • Format: 17.0x24.0cm
  • Oprawa: Miękka
Wysyłka:
Niedostępna
Cena katalogowa 26,00 PLN brutto
Cena dostępna po zalogowaniu
Dodaj do Schowka
Zaloguj się
Przypomnij hasło
×
×
Cena 26,00 PLN
Dodaj do Schowka
Zaloguj się
Przypomnij hasło
×
×

Opis: Kategoria narodu w dyskursie edukacyjnym - Popow Monika

Monografia prezentuje analizę procesów konstruowania tożsamości narodowej w dyskursie edukacyjnym na przykładzie podręczników szkolnych. Posługując się teorią postkolonialną oraz teorią dyskursu Ernesto Laclau, autorka rekonstruuje dyskursy zaangażowane w proces retorycznego konstruowania tożsamości narodowej oraz stawia pytanie o inkluzję w edukacji obywatelskiej. Podstawą rozważań jest analiza treści podręczników prowadzona w perspektywie badań nad mediami edukacyjnymi (educational media studies) oraz pedagogiki krytycznej. Praca łączy pedagogiczne badania nad dyskursem z podejściem lingwistycznym. Analiza retorycznych procesów konstruowania tożsamości wzbogacona jest zatem o analizę metafor pojęciowych dotyczących kategorii narodu w ujęciu Georga Lakoffa i Marka Johnsona. Analiza dyskursu prowadzona jest na podstawie metody Jamesa Paula Gee. Istotnym elementem książki są teoretyczne rozważania na temat możliwości uzgodnienia procesów konstruowania tożsamości w postkolonializmie oraz teorii dyskursu Ernesto Laclau.


Szczegóły: Kategoria narodu w dyskursie edukacyjnym - Popow Monika

Tytuł: Kategoria narodu w dyskursie edukacyjnym
Podtytuł: Analiza procesów konstruowania tożsamości w podręcznikach szkolnych
Autor: Popow Monika
Wydawnictwo: Wydawnictwo Naukowe UAM
Seria: PSYCHOLOGIA I PEDAGOGIKA
ISBN: 9788323229797
Liczba tomów: 1
Numer tomu: 1
Tytuł tomu: Kategoria narodu w dyskursie edukacyjnym. Analiza procesów konstruowania tożsamości w podręcznikach
Tytuł oryginału: Kategoria narodu w dyskursie edukacyjnym. Analiza procesów konstruowania tożsamości w podręcznikach
Język oryginału: polski
Języki: polski
Rok wydania: 2015
Ilość stron: 210
Format: 17.0x24.0cm
Oprawa: Miękka
Waga: 0.366 kg


Recenzje: Kategoria narodu w dyskursie edukacyjnym - Popow Monika

Zaloguj się
Przypomnij hasło
×
×