Książka
  • Wydawnictwo: Helion
  • Rok wydania: 2016
  • ISBN: 9788328321076
  • Ilość stron: 680
  • Format: 17.4x24.5
  • Oprawa: Twarda
Wysyłka:
Niedostępna
Cena katalogowa 119,00 PLN brutto
Cena dostępna po zalogowaniu
Dodaj do Schowka
Zaloguj się
Przypomnij hasło
×
×
Cena 119,00 PLN
Dodaj do Schowka
Zaloguj się
Przypomnij hasło
×
×

Opis: OpenGL Księga eksperta - Graham Sellers, Richard S. Wright, Nicholas Haemel

Biblioteka OpenGL jest potężnym systemem graficznym, doskonałym API do generowania grafiki trójwymiarowej w czasie rzeczywistym. System ten nadaje się znakomicie do wizualizacji wszelkiego rodzaju odwzorowań zjawisk fizycznych czy obiektów technicznych, a także do przedstawiania symulacji ze zmieniającymi się parametrami. Często jest wykorzystywany do pisania gier komputerowych. Daje możliwość tworzenia świetnej grafiki na wiele różnych platform z wykorzystaniem tych samych zestawów instrukcji. Co ważne, OpenGL jest całkowicie darmową biblioteką, a dostępność licznych rozszerzeń znakomicie zwiększa wachlarz jej zastosowań.

Niniejsza książka stanowi doskonałe wprowadzenie w tematykę OpenGL dla każdego programisty, nawet dla osób niezbyt biegłych w zagadnieniach grafiki komputerowej. Zawiera opis całego głównego API, kluczowych rozszerzeń i wszystkich typów shaderów z uwzględnieniem najnowszych elementów biblioteki. Wyjaśniono tu zasady działania OpenGL i opisano zagadnienia potoków graficznych. Stopniowo czytelnik jest zaznajamiany z coraz bardziej złożonymi technikami. W książce znalazły się liczne przykłady kodu działającego na kilku popularnych platformach. Warto podkreślić, że autorzy poza API przedstawili również najlepsze praktyki programistyczne.

W tej książce opisano między innymi:

podstawy (w tym matematyczne) grafiki 3D czasu rzeczywistego
najważniejsze techniki renderowania, przekształcania i teksturowania obiektów
shadery i język GLSL (OpenGL Shading Language)
kwestie zarządzania danymi i kontroli dostępu do tych danych
techniki budowania większych aplikacji i wdrażania ich na wielu platformach
rendering zaawansowany: symulację oświetlenia i efekty artystyczne
sposoby poprawiania wydajności, redukcji narzutu CPU i analizy zachowania GPU
nowości w OpenGL, takie jak kompresja tekstur, rysowanie tekstu, rendering czcionek za pomocą pól odległości, wysokiej jakości filtrowanie tekstur i użycie OpenMP

OpenGL Kreatywnych ogranicza tylko wyobraźnia!


Szczegóły: OpenGL Księga eksperta - Graham Sellers, Richard S. Wright, Nicholas Haemel

Tytuł: OpenGL Księga eksperta
Autor: Graham Sellers, Richard S. Wright, Nicholas Haemel
Wydawnictwo: Helion
ISBN: 9788328321076
Języki: polski
Rok wydania: 2016
Ilość stron: 680
Format: 17.4x24.5
Oprawa: Twarda
Waga: 1.106 kg


Recenzje: OpenGL Księga eksperta - Graham Sellers, Richard S. Wright, Nicholas Haemel

Zaloguj się
Przypomnij hasło
×
×


Klienci, którzy kupili oglądany produkt kupili także: