Jak analizować dyskurs? Perspektywy dydaktyczne
Jak analizować dyskurs?
Perspektywy dydaktyczne
- Wydawnictwo: Universitas
- Rok wydania: 2016
- ISBN: 9788324226399
- Ilość stron: 240
- Format: 13.5x20.5cm
- Oprawa: Miękka ze skrzydełkami
Niedostępna
Opis: Jak analizować dyskurs?
Tom Jak analizować dyskurs [] ustanawia swoiste kompendium wiedzy o dyskursie i sposobach jego analizy, przydatne zarówno dla wykładowców prowadzących przedmioty z dyskursem w nazwie, jak i dla studentów różnych kierunków humanistycznych i społecznych, którzy w analizie dyskursu mogą odkryć ciekawą propozycję badawczą. [] Książka składa się z 10 rozdziałów. Każdy z nich można czytać osobno jako odrębną propozycję teoretyczno-metodologiczną w analizie dyskursu. Warto jednak potraktować ją jako monografię, ponieważ propozycje te wzajemnie się oświetlają i uzupełniają. Tym, co łączy występujących w tomie językoznawców polonistów, slawistów i neofilologów z socjologami, jest sposób postrzegania dyskursu jako wielogłosowego i dialogicznego fenomenu o mocy kształtowania oblicza rzeczywistości społecznej. [] Poziom opracowania należy ogólnie ocenić bardzo wysoko. [] Widać także wyraźnie, że Autorzy są nie tylko zaawansowanymi badaczami dyskursu, ale co może ważniejsze z punktu widzenia celu publikacji doświadczonymi dydaktykami, których cechuje nieustanna troska o aktualność przekazywanej studentom wiedzy oraz jej powiązanie z ich aspiracjami edukacyjnymi i zawodowymi. Wartość poznawcza i przystępność analiz, atrakcyjność inspiracji teoretycznych oraz wyborów metodologicznych i pomysłów metodycznych zawartych w tym tomie została sprawdzona w toku codziennych zajęć akademickich. I jest to ich najlepsza rekomendacja.
z recenzji
dr hab. Magdaleny Steciąg, prof. UZ
Szczegóły: Jak analizować dyskurs?
Tytuł: Jak analizować dyskurs?
Podtytuł: Perspektywy dydaktyczne
Wydawnictwo: Universitas
ISBN: 9788324226399
Języki: polski
Rok wydania: 2016
Ilość stron: 240
Format: 13.5x20.5cm
Oprawa: Miękka ze skrzydełkami
Waga: 0.29 kg
Redakcja: Czachur Waldemar, Kulczyńska Agnieszka, Kumięga Łukasz