Zaburzenia psychiczne i rozwojowe dzieci a szkolna rzeczywistość

Książka

Zaburzenia psychiczne i rozwojowe dzieci a szkolna rzeczywistość

  • Wydawnictwo: Wydawnictwo Naukowe PWN
  • Rok wydania: 2019
  • ISBN: 9788301188108
  • Ilość stron: 444
  • Format: 16.5 x 23.5 cm
  • Oprawa: Miękka
Wysyłka:
Dzisiaj*Zamówienie złożone do godz. 12.00 (nie dotyczy przedpłat zaksięgowanych po godz. 12.00). Przy zamówieniu większej ilości egzemplarzy czas realizacji zamówienia może ulec wydłużeniu.
Cena katalogowa 104,00 PLN brutto
Cena dostępna po zalogowaniu
Dodaj do Schowka
Zaloguj się
Przypomnij hasło
×
×
Cena 104,00 PLN
Dodaj do Schowka
Zaloguj się
Przypomnij hasło
×
×

Opis: Zaburzenia psychiczne i rozwojowe dzieci a szkolna rzeczywistość - Marta Jerzak

Zaburzenia psychiczne i rozwojowe u dzieci i młodzieży to próba odpowiedzi na zapotrzebowanie pracowników oświaty dotyczące informacji na temat najczęściej spotykanych zaburzeń, deficytów, trudności rozwojowych pojawiających się u dzieci i młodzieży. Może stanowić źródło inspiracji do podejmowania określonych oddziaływań w ramach pomocy psychologiczno-pedagogicznej udzielanej na terenie placówek oświatowych. Jej powstanie jest efektem wieloletniej pracy specjalistów, zajmujących się na co dzień wspieraniem zarówno dzieci i młodzieży, jak i ich rodziców oraz nauczycieli.

 

Żaden nauczyciel, psycholog czy pedagog szkolny nie musi być terapeutą czy specjalistą w zakresie zdrowia psychicznego. Dobrze jednak, aby pracownicy szkoły potrafili rozpoznać podstawowe zaburzenia psychiczne oraz uwzględnić je w swoim postępowaniu. Znajomość objawów oraz obrazu klinicznego najczęściej występujących zaburzeń, a także umiejętność ich różnicowania ułatwia pracę z danym uczniem.

 

W części I publikacji Czytelnik będzie miał okazję zapoznać się bliżej z wybranymi zaburzeniami psychicznymi oraz rozwojowymi dzieci i młodzieży: ADHD, zaburzenia zachowania, lękowe, nastroju, obsesyjno-kompulsyjne, odżywiania, więzi, PTSD, wykorzystanie seksualne, myśli i tendencje samobójcze, mutyzm, choroba tikowa, FAS, zaburzenia rozwoju językowego, zaburzenia sensoryczne. Autorzy poszczególnych rozdziałów przedstawili charakterystykę określonych typów zaburzeń, ich najczęstsze objawy, sposoby funkcjonowania ucznia oraz zachowania mogące świadczyć o możliwości wystąpienia określonego problemu.

 

W części II książki Czytelnik zapozna się ze szkolnymi i pozaszkolnymi działaniami wspierającymi rozwój dziecka, jak również leczącymi zaburzenia. Wiele problemów i trudności wychowawczych przejawianych na terenie szkoły może nasilać się lub zanikać w zależności od przyjętego modelu pracy.

 

Ponadto zwrócono uwagę na budowanie uporządkowanego i przyjaznego środowiska w klasie, którego celem jest niedopuszczenie do powstawania zachowań problemowych. Przybliżono techniki uczenia się, które sprzyjają poprawie koncentracji uwagi i mogą być z powodzeniem wykorzystywane w trakcie lekcji. Zaprezentowano także często występujące zjawisko, jakim jest odmowa chodzenia do szkoły. Omówiono sposoby leczenia i terapii, współpracę pracowników szkoły z terapeutami oraz wskazania do nauczania specjalnego, także indywidualnego.

Kraj produkcji: PL

Producent:
WYDAWNICTWO NAUKOWE PWN SPÓŁKA AKCYJNA
UL. GOTTLIEBA DAIMLERA 2
02-460 Warszawa (PL)
tel: 226954800
email: [email protected]


Szczegóły: Zaburzenia psychiczne i rozwojowe dzieci a szkolna rzeczywistość - Marta Jerzak

Tytuł: Zaburzenia psychiczne i rozwojowe dzieci a szkolna rzeczywistość
Autor: Marta Jerzak
Wydawnictwo: Wydawnictwo Naukowe PWN
ISBN: 9788301188108
Języki: polski
Rok wydania: 2019
Ilość stron: 444
Format: 16.5 x 23.5 cm
Oprawa: Miękka
Waga: 0.9 kg


Recenzje: Zaburzenia psychiczne i rozwojowe dzieci a szkolna rzeczywistość - Marta Jerzak

Zaloguj się
Przypomnij hasło
×
×


Klienci, którzy kupili oglądany produkt kupili także: