Identyfikacja potrzeb szkoleniowych

,

Książka

Identyfikacja potrzeb szkoleniowych

,

  • Wydawnictwo: Wolters Kluwer
  • EAN: 9788374840626
  • Ilość stron: 188
  • Format: B5 (176 x 250 mm)
  • Oprawa: miękka
Wysyłka:
Niedostępna
Cena katalogowa 49,00 PLN brutto
Cena dostępna po zalogowaniu
Dodaj do Schowka
Zaloguj się
Przypomnij hasło
×
×
Cena 49,00 PLN
Dodaj do Schowka
Zaloguj się
Przypomnij hasło
×
×

Opis: Identyfikacja potrzeb szkoleniowych - Leary Malcolm,Boydell Tom

Książka zawiera opis podstawowych procesów identyfikacji potrzeb szkoleniowych (IPS) oraz narzędzia potrzebne do podjęcia pierwszych kroków przy projektowaniu i przeprowadzaniu efektywnego szkolenia pracowników. Zawiera schematy, kwestionariusze i listy kontrolne pomagające w podejmowaniu przemyślanych decyzji i rozważnych działań w celu stworzenia efektywnego procesu IPS. Autorzy podkreślają znaczenie połączenia pracy z nauką, a także wskazują, w jaki sposób zniwelować różnicę między potrzebami ludzi a wymaganiami pracy, jaką mają wykonywać.

Spis treści:

Rozdział 1. Identyfikacja potrzeb szkoleniowych - wprowadzenie

Po co w ogóle badać potrzeby szkoleniowe

Podstawowe założenia

Historia IPS

Poziomy efektywności i potrzeb

Tryby uczenia się na poszczególnych poziomach efektywności

Kiedy mamy do czynienia z prawdziwą potrzebą szkoleniową

Potrzeby organizacyjne, grupowe i indywidualne

Podsumowanie


Rozdział 2. Uzyskiwanie informacji

Informacje o obecnej efektywności

Informacje o przyszłych zmianach

Udzielanie i uzyskiwanie informacji zwrotnych przez wyższe i niższe "ja"

Podsumowanie


Rozdział 3. Role, relacje i umiejętności

Osoby biorące udział w procesie IPS

Sposób włączania poszczególnych osób w proces IPS

Naciski polityczne

Kto identyfikuje potrzeby szkoleniowe
Umiejętności wykorzystywane w procesie IPS

Podsumowanie


Rozdział 4. Porównywanie danych

Porównywanie różnego rodzaju danych

Porównywanie danych z zakładanym celem

Podsumowanie


Rozdział 5. Analiza potrzeb szkoleniowych

Ogólny opis procesu

Etap 1. Definiujemy tę część organizacji, którą poddajemy analizie, i tworzymy jej schemat

Etap 2. Zbieramy więcej danych

Etap 3. Jeśli zaistnieje potrzeba, analizujemy dane, używając wykresów kontrolnych

Etap 4. Poznajemy przyczyny występujących problemów

Etap 5. Ustalamy hierarchię ważności przyczyn

Etap 6. Proponujemy możliwe rozwiązania i ustalamy hierarchię ich ważności

Podsumowanie


Rozdział 6. Potrzeby organizacji na poziomie wdrażania i doskonalenia

Posługiwanie się obiektywnymi danymi

Wykorzystywanie informacji zwrotnych

Wykorzystywanie wewnętrznych informacji zwrotnych (pochodzących
z samej organizacji)

Badanie atmosfery towarzyszącej uczeniu się w organizacji

Podsumowanie


Rozdział 7. Potrzeby organizacji na poziomie wprowadzania innowacji

Ocena fazy rozwoju organizacji

Analiza siedmiu składników zapewniających sukces organizacji

Audyt środowiskowy
Interwencje obejmujące duże systemy

Podsumowanie


Rozdział 8. Potrzeby grupowe

Etapy rozwoju zespołu

Procedura U
Analiza SWOT

Informacje zwrotne pochodzące od innych osób

Kompetencje i umiejętności związane z pracą zespołową

Podstawowe umiejętności zespołu

Podsumowanie


Rozdział 9. Potrzeby indywidualne

"Plan szkoleniowy" TWI

Struktura kompetencji i analiza stanowiska pracy

Wykorzystanie informacji zwrotnych

Samoocena jako rodzaj informacji zwrotnej

Podsumowanie


Aneks. Identyfikacja potrzeb szkoleniowych a program Investors In People

Podstawowe założenia IIP i ich związek z IPS

Przewodnik po IIP
Procedura oceny IIP

Studium przypadku: "Biały Dom" - IPS jako proces rozwojowy


Indeks



Szczegóły: Identyfikacja potrzeb szkoleniowych - Leary Malcolm,Boydell Tom

Nazwa: Identyfikacja potrzeb szkoleniowych
Autor: Leary Malcolm, Boydell Tom
Wydawnictwo: Wolters Kluwer
Seria: SZKOLENIA (książki i materiały szkoleniowe)
Kod paskowy: 9788374840626
Ilość stron: 188
Format: B5 (176 x 250 mm)
Oprawa: miękka


Recenzje: Identyfikacja potrzeb szkoleniowych - Leary Malcolm,Boydell Tom

Zaloguj się
Przypomnij hasło
×
×