Patrzenie i widzenie w kontekstach kulturoznawczych
Patrzenie i widzenie w kontekstach kulturoznawczych
- Wydawnictwo: Grupakulturalna.pl
- Rok wydania: 2016
- EAN: 9788394420260
- Ilość stron: 391
- Format: 15.0x21.0
- Oprawa: Miękka
Niedostępna
Opis: Patrzenie i widzenie w kontekstach kulturoznawczych
Spośród wszystkich zwrotów i przełomów humanistyki to właśnie ten ?obrazowy? (ikoniczny/wizualny/piktorialny) opisuje się najczęściej we współczesnych badaniach nad kulturą. Na przecięciu podejścia kulturoznawczego i antropologicznego prężnie rozwijają się antropologie: obrazu, wizualności, wizualna, mediów, kultury wizualnej. Proponowana w tomie refleksja w centrum ustawia jednak nie obraz, ale człowieka ? to on patrzy i widzi w pewien sposób, uwarunkowany kontekstem kulturowym, historycznym, społecznym i medialnym. Analizie poddane są zarówno praktyki oraz teksty kultury, jak i dyskurs na ich temat ? takie ujęcie pozwoliło na uporządkowanie zagadnienia w trzech częściach: ?Antropologia / historia kultury?, ?Teksty kultury? i ?Media w kulturze?.
Szczegóły: Patrzenie i widzenie w kontekstach kulturoznawczych
Tytuł: Patrzenie i widzenie w kontekstach kulturoznawczych
Wydawnictwo: Grupakulturalna.pl
Kod paskowy: 9788394420260
Języki: polski
Rok wydania: 2016
Ilość stron: 391
Format: 15.0x21.0
Oprawa: Miękka
Waga: 0.638 kg