Oblicza kampanii wyborczych 2015 roku
Oblicza kampanii wyborczych 2015 roku
- Wydawnictwo: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego
- Rok wydania: 2016
- ISBN: 9788323341628
- Ilość stron: 574
- Format: 16.0x23.5cm
- Oprawa: Miękka
Niedostępna
Opis: Oblicza kampanii wyborczych 2015 roku
Rok 2015 z pewnością zapisze się w historii. Nie tylko bowiem po raz drugi, po dziesięciu latach, Prawo i Sprawiedliwość wygrało wybory parlamentarne i prezydenckie, ale po raz pierwszy po 1989 roku utworzyło samodzielnie rząd, na którego czele stanęła Beata Szydło. Dlaczego jednak obie kampanie wyborcze potoczyły się w sposób, którego niemal nikt nie przewidywał Co takiego stało się, że preferencje polityczne Polaków zmieniły się na przestrzeni około dziesięciu miesięcy na tyle mocno, by dać pełnię władzy ustawodawczej i wykonawczej PiS Jakie argumenty w walce wyborczej zostały użyte i które były skuteczne, a które zakończyły się porażką Jakie narzędzia perswazji okazały się skuteczne Które strategie komunikacyjne odniosły sukces Które problemy warto było podejmować, a od których należało uciekać O czym mówiono, a czego unikano Jakie wartości przyświecały zwycięzcom, a jakie przegranym Kto poprawnie potrafił interpretować zmieniające się nastroje społeczne i wyciągać z tego odpowiednie wnioski
Te i inne pytania warto zadawać, by lepiej zrozumieć procesy polityczne w roku 2015. One także towarzyszyły wszystkim autorom tej książki w ich studiach nad toczonymi w ubiegłym roku kampaniami wyborczymi na urząd Prezydenta RP oraz parlamentarną.
Ze Wstępu
Autorzy wraz z redaktorami dołożyli starań, aby prezentowane teksty zostały oparte na miarodajnych źródłach, obszernej literaturze oraz rzetelnej znajomości problematyki wyborczej. Zawierają interesujący ładunek wiedzy solidnie udokumentowanej i uporządkowanej w tabelach i wykresach skoncentrowanej na poszukiwaniu odpowiedzi na pytanie, dlaczego obie kampanie wyborcze potoczyły się w sposób, którego nieomal nikt wcześniej nie przewidywał.
To sprawia, że artykuły zamieszczone w tomie mogą być ciekawą lekturą dla każdego, kto zajmuje się lub w przyszłości zamierza się zająć badaniami związanymi z szeroko rozumianą problematyką legitymizacji transformacji systemu politycznego w Polsce; mogą również stanowić przydatny materiał do wykorzystania w dydaktyce politologicznej.
Z recenzji prof. dr hab. Barbary Krauz-Mozer
Szczegóły: Oblicza kampanii wyborczych 2015 roku
Tytuł: Oblicza kampanii wyborczych 2015 roku
Wydawnictwo: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego
ISBN: 9788323341628
Języki: polski
Rok wydania: 2016
Ilość stron: 574
Format: 16.0x23.5cm
Oprawa: Miękka
Waga: 0.88 kg
Redakcja: Kułakowska Małgorzata, Borowiec Piotr, Ścigaj Paweł