Kicz w języku i komunikacji
Kicz w języku i komunikacji
- Wydawnictwo: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
- Rok wydania: 2016
- EAN: 9788380880320
- Ilość stron: 418
- Format: 16.9x24.0
- Oprawa: Miękka
Niedostępna
Opis: Kicz w języku i komunikacji
Prezentowany tom dotyczy trudnego do zdefiniowania, a zarazem coraz bardziej wszechobecnego zjawiska kiczu. Jeszcze w XIX wieku pojęcie to dotyczyło malarstwa, obecnie zostało rozszerzone na wszelkie sfery życia, stało się też zjawiskiem ponadstylowym, a nawet - jednym z kanałów komunikowania, który ukierunkowuje indywidualne i zbiorowe aksjologie, emocje, postawy i zachowania. Autorzy reprezentujący różne dziedziny naukowe, omawiając zagadnienie kiczu w języku, literaturze, sztuce i mediach, zadają pytanie, co jest dzisiaj jego istotą. Kicz w tych refleksjach to nie tylko ?piękny efekt", przesada, tandeta, ?proste przeżycia duchowe", to nie tylko popkultura, stereotypowość, szablonowość, seryjność, sentymentalizm itp., lecz także ?terapia kompleksów? - indywidualnych i zbiorowych, niekiedy wręcz konieczna dla emocjonalnego zdrowia, samopoczucia i znalezienia równowagi w rozrelatywizowanej rzeczywistości. Kicz to realizacja tęsknoty za rzeczywistością taką, jaką chcielibyśmy, by była.
Szczegóły: Kicz w języku i komunikacji
Tytuł: Kicz w języku i komunikacji
Wydawnictwo: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
Kod paskowy: 9788380880320
Języki: polski
Rok wydania: 2016
Ilość stron: 418
Format: 16.9x24.0
Oprawa: Miękka
Waga: 0.69 kg
Redakcja: Kudra Barbara, Szkudlarek-Śmiechowicz Ewa