Myślenie krytyczne jako cel kształcenia Na przykładzie systemów edukacyjnych USA i Kanady
Wasilewska-Kamińska Ewa
Myślenie krytyczne jako cel kształcenia
Na przykładzie systemów edukacyjnych USA i Kanady
Wasilewska-Kamińska Ewa
- Wydawnictwo: Wydawnictwo Uniwersytetu Warszawskiego
- Rok wydania: 2016
- ISBN: 9788323525554
- Ilość stron: 242
- Format: 23.5x16.3
- Oprawa: Miękka
Jutro (piątek 2024-05-17)*Przy zamówieniu większej ilości egzemplarzy czas realizacji zamówienia może ulec wydłużeniu
Opis: Myślenie krytyczne jako cel kształcenia - Wasilewska-Kamińska Ewa
Autorka przedstawia amerykańskie i kanadyjskie dokonania w dziedzinie kształcenia umiejętności myślenia krytycznego, wypracowania jego definicji oraz tworzenia odpowiednich programów i metod nauczania. W Polsce myślenie krytyczne jest utożsamiane z niektórymi kompetencjami logicznymi lub kulturą logiczną, ale bez wyraźnej konceptualizacji i bezpośredniego odniesienia do dydaktyki, szczególnie na niższych szczeblach kształcenia. Pojawia się więc luka w systemie pojęciowym oraz w wiedzy dydaktycznej. Książka Ewy Wasilewskiej-Kamińskiej doskonale ten brak uzupełnia. Autorka stara się odpowiedzieć na pytania: Czym jest myślenie krytyczne Jaki to rodzaj wiedzy, kompetencji lub procesów poznawczych W jaki sposób (jeśli w ogóle) można go nauczać dając czytelnikom (pedagogom, nauczycielom, wychowawcom i rodzicom) możliwość zapoznania się z dotychczasowymi osiągnięciami w tym zakresie, opisanymi w obszernej literaturze anglojęzycznej, w nikłym stopniu zaś znanymi w naszym kraju.
Szczegóły: Myślenie krytyczne jako cel kształcenia - Wasilewska-Kamińska Ewa
Tytuł: Myślenie krytyczne jako cel kształcenia
Podtytuł: Na przykładzie systemów edukacyjnych USA i Kanady
Autor: Wasilewska-Kamińska Ewa
Wydawnictwo: Wydawnictwo Uniwersytetu Warszawskiego
ISBN: 9788323525554
Języki: polski
Rok wydania: 2016
Ilość stron: 242
Format: 23.5x16.3
Oprawa: Miękka
Waga: 0.382 kg