Innowacyjność małych i średnich przedsiębiorstw w warunkach kryzysu gospodarczego

Książka

Innowacyjność małych i średnich przedsiębiorstw w warunkach kryzysu gospodarczego

  • Wydawnictwo: Wydawnictwo Naukowe UMK
  • Rok wydania: 2016
  • ISBN: 9788323137108
  • Ilość stron: 206
  • Format: 15.8x22.3
  • Oprawa: Miękka
Wysyłka:
Niedostępna
Cena katalogowa 38,00 PLN brutto
Cena dostępna po zalogowaniu
Dodaj do Schowka
Zaloguj się
Przypomnij hasło
×
×
Cena 38,00 PLN
Dodaj do Schowka
Zaloguj się
Przypomnij hasło
×
×

Opis: Innowacyjność małych i średnich przedsiębiorstw w warunkach kryzysu gospodarczego - Maciej Zastempowski

Wśród głównych przesłanek, które skłoniły autora do podjęcia badań dotyczących innowacyjności małych i średnich przedsiębiorstw w czasie kryzysu gospodarczego, były wyniki płynące z badań empirycznych przeprowadzonych wśród tajemniczych mistrzów polskiej gospodarki w latach 2009?2011, w ramach projektu naukowego, finansowanego przez MNiSzW ?Niematerialne wartości źródłem ukrytej przewagi konkurencyjnej tajemniczych mistrzów polskiej gospodarki?(Zastempowski, Popławski & Grego-Planer, 2011). Wskazały one jednoznacznie, iż do kluczowych składników budujących konkurencyjność tajemniczych mistrzów polskiej gospodarki (w grupie których 30% należało do małych i średnich przedsiębiorstw) zaliczyć należy głównie zasoby o charakterze niematerialnym. To wiedza, doświadczenie, zdolności i umiejętności pracowników (zarówno menedżerów, jak i pracowników niższych szczebli) zdecydowanie najsilniej determinowały konkurencyjność. Analiza i ocena uzyskanych w postępowaniu badawczym wyników spowodowała postawienie szeregu nowych pytań. Czy podobne prawidłowości pojawiają się w obszarze innowacyjności? Jak w tym zakresie zachowują się małe i średnie przedsiębiorstwa? Czy również w innowacyjności małych i średnich przedsiębiorstw zasoby niematerialne będą odgrywały kluczową rolę? Czy można badać innowacyjność przedsiębiorstw, odwołując się do osiągnięć zasobowej teorii organizacji? Czy można mówić o dynamicznym potencjale innowacyjnym? Jak skutecznie budować modele działalności innowacyjnej małych i średnich przedsiębiorstw i kreować ich przestrzeń innowacji? To jedynie pewien wycinek pytań, które przyczyniły się do podjęcia, opisanych w niniejszej pracy, badań.

Fragment wstępu


Szczegóły: Innowacyjność małych i średnich przedsiębiorstw w warunkach kryzysu gospodarczego - Maciej Zastempowski

Tytuł: Innowacyjność małych i średnich przedsiębiorstw w warunkach kryzysu gospodarczego
Autor: Maciej Zastempowski
Wydawnictwo: Wydawnictwo Naukowe UMK
ISBN: 9788323137108
Języki: polski
Rok wydania: 2016
Ilość stron: 206
Format: 15.8x22.3
Oprawa: Miękka
Waga: 0.32 kg


Recenzje: Innowacyjność małych i średnich przedsiębiorstw w warunkach kryzysu gospodarczego - Maciej Zastempowski

Zaloguj się
Przypomnij hasło
×
×


Inne pozycje tego autora: Maciej Zastempowski (1)