Uwarunkowania i wielopłaszczyznowość badań nad resocjalizacją

Książka

Uwarunkowania i wielopłaszczyznowość badań nad resocjalizacją

  • Wydawnictwo: Wydawnictwo Naukowe UMK
  • Rok wydania: 2017
  • ISBN: 9788323136989
  • Ilość stron: 240
  • Format: 14.7x20.8
  • Oprawa: Miękka
Wysyłka:
Niedostępna
Cena katalogowa 30,00 PLN brutto
Cena dostępna po zalogowaniu
Dodaj do Schowka
Zaloguj się
Przypomnij hasło
×
×
Cena 30,00 PLN
Dodaj do Schowka
Zaloguj się
Przypomnij hasło
×
×

Opis: Uwarunkowania i wielopłaszczyznowość badań nad resocjalizacją

Wprowadzenie / 7

Rozdział 1
Patologia społeczna próba wyjaśnienia istoty problemu

Małgorzata H. Kowalczyk

1.1. Wprowadzenie / 13
1.2. Norma a patologia / 15
1.3. Pojęcie patologii społecznej / 18
1.4. Patologia społeczna a dewiacja społeczna / 26
1.5. Rola zachowań patologicznych i dewiacyjnych w społeczeństwie / 34
1.6. Źródła zachowań patologicznych w teoriach / 42
1.7. Resocjalizacja i profilaktyka jako praktyka pedagogiczna w przeciwdziałaniu zachowaniom z obszaru patologii społecznej / 78
1.7.1. Model restrykcyjny / 90
1.7.2. Model permisywny / 95
1.7.3. Profilaktyka / 99

Bibliografia / 107


Rozdział 2
Metodologiczne parametry pedagogiki resocjalizacyjnej

Krzysztof Rubacha

2.1. Wprowadzenie / 111
2.2. Konceptualizacja systemu pojęciowego pedagogiki
resocjalizacyjnej / 112
2.3. Wyjaśnianie jako cel badań pedagogiki resocjalizacyjnej / 122
2.4. Strategie badań pedagogiki resocjalizacyjnej / 129
2.5. Typy badań pedagogiki resocjalizacyjnej / 132
2.6. Schematy badań pedagogiki resocjalizacyjnej / 135
2.7. Metody badań społecznych pedagogiki resocjalizacyjnej / 139
2.7.1. Metody zbierania danych / 139
2.7.2. Metody analizowania danych i doboru próbki / 144

Bibliografia / 150


Rozdział 3
Wieloaspektowe możliwości diagnozy pedagogicznej

Małgorzata Fopka-Kowalczyk

3.1. Wprowadzenie / 151
3.2. Diagnoza w naukach społecznych / 152
3.3. Diagnoza w pedagogice / 156
3.4. Typy i rodzaje diagnoz w pedagogice jako nauce / 169
3.4.1. Rodzaje diagnoz / 170
3.4.2. Typy diagnoz / 174
3.4.3. Klasyfikacja cech w diagnozie pedagogicznej / 182
3.5. Metody i techniki badawcze w diagnozie pedagogicznej / 185
3.5.1. Obserwacja zachowań / 189
3.5.2. Wywiad z osobą diagnozowaną / 195
3.5.3. Dokumentacja i wytwory własne osoby badanej / 202
3.5.4. Metody socjometryczne / 206
3.5.5. Kwestionariusz ankiety / 209
3.5.6. Testy / 213
3.6. Błędy diagnostyczne i etyka w procesie diagnozy / 215
3.7. Diagnoza w resocjalizacji jako przykład specyficznej diagnozy
zachowań patologicznych / 225
3.8. Zakończenie / 235

Bibliografia / 236


Szczegóły: Uwarunkowania i wielopłaszczyznowość badań nad resocjalizacją

Tytuł: Uwarunkowania i wielopłaszczyznowość badań nad resocjalizacją
Wydawnictwo: Wydawnictwo Naukowe UMK
ISBN: 9788323136989
Języki: polski
Rok wydania: 2017
Ilość stron: 240
Format: 14.7x20.8
Oprawa: Miękka
Waga: 0.308 kg
Redakcja: Kowalczyk Małgorzata, Fopka-Kowalczyk Małgorzata, Rubacha Krzysztof


Recenzje: Uwarunkowania i wielopłaszczyznowość badań nad resocjalizacją

Zaloguj się
Przypomnij hasło
×
×


Klienci, którzy kupili oglądany produkt kupili także: