Produkcja obecności. Czego znaczenie nie może przekazać

Książka

Produkcja obecności.
Czego znaczenie nie może przekazać

  • Wydawnictwo: Wydawnictwo Naukowe UAM
  • Rok wydania: 2017
  • EAN: 9788323231592
  • Ilość stron: 176
  • Format: 14.5x20.5cm
  • Oprawa: Miękka
Wysyłka:
Niedostępna
Cena katalogowa 20,00 PLN brutto
Cena dostępna po zalogowaniu
Dodaj do Schowka
Zaloguj się
Przypomnij hasło
×
×
Cena 20,00 PLN
Dodaj do Schowka
Zaloguj się
Przypomnij hasło
×
×

Opis: Produkcja obecności. - Gumbrecht Hans Ulrich

Książka zawiera wyczerpującą prezentację myśli Hansa Ulricha Gumbrechta, jednego z najoryginalniejszych współczesnych badaczy literatury. Przedstawia autorski opis z pewnych kluczowych przesunięć teoretycznych w literaturoznawstwie i w humanistyce ostatnich trzydziestu lat oraz równie autorską wizję ich możliwej przyszłości. Na podstawie owej oceny przeszłości i przyszłości badań literackich oraz humanistyki książka wypracowuje prowokacyjną tezę, według której z racji wyłącznego skupienia się na interpretacji, tj. na rekonstrukcji i na przypisywaniu znaczenia, humanistyka stała się niezdolna do zajmowania się innym wymiarem zjawisk kulturowych, równie istotnym co wymiar znaczenia. Interpretacja nie jest w stanie oddać sprawiedliwości wymiarowi obecności, w którym zjawiska i zdarzenia kulturowe stają się namacalne oraz oddziałują na nasze zmysły i ciała. Produkcja obecności to namiętny apel o przemyślenie i przeformułowanie praktyk intelektualnych w humanistyce.


Szczegóły: Produkcja obecności. - Gumbrecht Hans Ulrich

Tytuł: Produkcja obecności.
Podtytuł: Czego znaczenie nie może przekazać
Autor: Gumbrecht Hans Ulrich
Wydawnictwo: Wydawnictwo Naukowe UAM
Seria: BIBLIOTEKA PRZESTRZENI TEORII
Kod paskowy: 9788323231592
Liczba tomów: 1
Numer tomu: 1
Język oryginału: polski
Tłumacz: Hoffmann Krzysztof, Szwebs Weronika
Języki: polski
Rok wydania: 2017
Ilość stron: 176
Format: 14.5x20.5cm
Oprawa: Miękka


Recenzje: Produkcja obecności. - Gumbrecht Hans Ulrich

Zaloguj się
Przypomnij hasło
×
×