TQM w zarządzaniu zasobami ludzkimi (Uszkodzona okładka)
Szczepańska Katarzyna
TQM w zarządzaniu zasobami ludzkimi (Uszkodzona okładka)
Szczepańska Katarzyna
- Wydawnictwo: Poltext
- Rok wydania: 2010
- ISBN: 9788375611205
- Ilość stron: 280
- Format: 16.5x23.5cm
- Oprawa: Miękka
Niedostępna
Opis: TQM w zarządzaniu zasobami ludzkimi (Uszkodzona okładka) - Szczepańska Katarzyna
Outlet: uszkodzenie okładki bez wpływu na treść
Przyczynkiem do powstania tej książki było nie tylko wieloletnie zainteresowanie problematyką zarządzania jakością, lecz również doświadczenie w projektowaniu, wdrażaniu i ocenie zarządzania jakością w polskich przedsiębiorstwach. Wnioski płynące z obserwacji i analizy stały się podstawą przemyśleń nad spójnością filozofii zarządzania jakością z zarządzaniem zasobami ludzkimi. Pozornie łatwa do określenia i wykorzystania ich zbieżność w praktyce zarządzania jakością okazała się ograniczeniem skuteczności systemu zarządzania jakością. Stąd wynika moje przeświadczenie o potrzebie nakreślenia współczesnych implikacji między zarządzaniem zasobami ludzkimi a jakością.
Katarzyna Szczepańska
Efektywność zarządzania, potrzebna dla utrzymania ciągłości działania współczesnego przedsiębiorstwa, tworzenia i dostarczania wartości beneficjentom w perspektywie długookresowej, stała się osią współczesnych dyskusji, wokół której rozważane są możliwości integracji wiedzy.
W teorii jakości (kompleksowe zarządzanie jakością, TQM Total Quality Management) problematyka zarządzania zasobami ludzkimi znajduje swoje uzasadnienie ze względu na rolę i znaczenie pracowników w kreowaniu rozwoju jakości i wartości produktów (wyrobów i usług) oraz wpływie na wyniki (finansowe i niefinansowe) osiągane przez przedsiębiorstwo.
Doskonałość w zarządzaniu zasobami ludzkimi można rozpatrywać w ujęciu systemu, działań personalnych, struktury podsystemu personalnego czy relacji zachodzących pomiędzy podsystemem personalnym a pozostałymi elementami przedsiębiorstwa w ujęciu funkcjonalnym.
Stopień dopasowania charakterystyk systemu zarządzania jakością oraz zatrudnionych pracowników do wykonywanych zadań i realizowanych działań stanowi odpowiedź na pytanie o zgodność potrzeb przedsiębiorstwa z wartością potencjału ludzkiego organizacji dla realizacji strategii.
Książka wypełnia lukę na polskim rynku wydawniczym, bowiem kompleksowo łączy dwa obszary badawcze () systemowe zarządzanie jakością oraz zarządzanie zasobami ludzkimi.
Z recenzji prof. dr. hab. Macieja Urbaniaka, Uniwersytet Łódzki
Szczegóły: TQM w zarządzaniu zasobami ludzkimi (Uszkodzona okładka) - Szczepańska Katarzyna
Tytuł: TQM w zarządzaniu zasobami ludzkimi (Uszkodzona okładka)
Autor: Szczepańska Katarzyna
Wydawnictwo: Poltext
ISBN: 9788375611205
Języki: polski
Rok wydania: 2010
Ilość stron: 280
Format: 16.5x23.5cm
Oprawa: Miękka
Waga: 0.45 kg
Recenzje: TQM w zarządzaniu zasobami ludzkimi (Uszkodzona okładka) - Szczepańska Katarzyna
Informacje:
Inne pozycje tego autora: Szczepańska Katarzyna (5)
- Kompetencje menedżerskie w kontekście innowacyjności przedsiębiorstwa (Wydawnictwo Naukowe PWN) - Miękka
- Podstawy zarządzania procesami (Difin) - Miękka
- Zasady zarządzania jakością (Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej) - broszurowa
- Róże poezji. Antologia. Tom 3 (Krywaj) - Miękka
- Historia jako narracja i doświadczenie w tekstach Jana Szczepańskiego, Józefa Pilcha i Jana Wantuły (Universitas) - Miękka ze skrzydełkami