Jak się uczymy 26 naukowo potwierdzonych mechanizmów

, ,

Książka

Jak się uczymy
26 naukowo potwierdzonych mechanizmów

, ,

  • Wydawnictwo: Wydawnictwo Naukowe PWN
  • Rok wydania: 2020
  • ISBN: 9788301196400
  • Ilość stron: 396
  • Format: 16.5x23.5cm
  • Oprawa: Miękka
Wysyłka:
1 - 2 dni robocze + czas dostawy*Przy zamówieniu większej ilości egzemplarzy czas realizacji zamówienia może ulec wydłużeniu
Cena katalogowa 89,00 PLN brutto
Cena dostępna po zalogowaniu
Dodaj do Schowka
Zaloguj się
Przypomnij hasło
×
×
Cena 89,00 PLN
Dodaj do Schowka
Zaloguj się
Przypomnij hasło
×
×

Opis: Jak się uczymy - Schwartz Daniel L., Tsang Jessica M., Blair Kristen P.

Jak się uczymy?

Czy kiedykolwiek nauczałeś?

 

To pytanie retoryczne. Oczywiście, że tak.

 

Ludzie mają podstawową potrzebę, by się nawzajem nauczać. Robią to nauczyciele, rodzice, przyjaciele, rodzeństwo, plotkarze i pracodawcy. Uczymy innych najróżniejszych rzeczy: pokazujemy gościowi z innego miasta drogę do muzeum, zapoznajemy go z rozkładem podmiejskiej kolejki, uczymy dziecko jeść widelcem, kolejny raz pokazujemy szczeniakowi, jak zrobić siad. Ludzie uczą nawet samych siebie.

 

Biorąc pod uwagę, że nauczałeś, przypomnisz sobie zapewne sytuacje, w których nauczanie nie działało tak, jak powinno. Spróbowałeś innego podejścia i rezultaty były lepsze. Oto częsty przykład: ktoś prosi cię o wskazówki dotarcia do budynku czy sklepu, ty odpowiadasz „Jasne!”, bo dokładnie wiesz, gdzie to jest. Za chwilę jednak sam łapiesz się na tym, że całkowicie nieskutecznie wymachujesz rękami, a na obliczu pytającego maluje się coraz większy znak zapytania. Ostatecznie rysujesz mapę.

 

Istnieje wiele sposobów, po które sięgamy, ucząc się nawzajem. Co więcej, różne sposoby nauczania pasują do różnych rodzajów uczenia się. W książce „Jak się uczymy?” przedstawiono 26 naukowo potwierdzonych mechanizmów, za pomocą których uczymy się nowych rzeczy, wśród nich m.in: stosowanie analogii, uczenie się w grupie, stawianie pytań, wizualizacja, uczenie się przez obserwację. Każdy z nich scharakteryzowano według następującego schematu:

 

Co to jest? Podstawowy opis mechanizmu uczenia i wskazanie, dlaczego jest ważny.

Jak działa? Nauka i teoria, w tym przystępny opis nowatorskich badań.

Jak z tego korzystać? Przykłady aktywności wykorzystujących dany mechanizm.

Do czego się nadaje? Rezultaty, w osiągnięciu których ten mechanizm jest szczególnie dobry.

Ryzyka. Częste błędy prowadzące do niepożądanych skutków.

Przykłady dobrych i złych zastosowań.

Literatura. Klasyczne i współczesne opracowania.

Ściągawka. Opracowanie podsumowujące główne idee przedstawiane w rozdziale wraz z krótkimi przykładami.

Książka będzie zrozumiała dla każdego, kto jest zainteresowany uczeniem się i możliwością jego usprawniania. Rzetelne podstawy naukowe i bogaty materiał źródłowy czynią z niej także znakomity podręcznik.

 


Szczegóły: Jak się uczymy - Schwartz Daniel L., Tsang Jessica M., Blair Kristen P.

Tytuł: Jak się uczymy
Podtytuł: 26 naukowo potwierdzonych mechanizmów
Autor: Schwartz Daniel L., Tsang Jessica M., Blair Kristen P.
Wydawnictwo: Wydawnictwo Naukowe PWN
ISBN: 9788301196400
Tłumacz: Guzowska Małgorzata
Języki: polski
Rok wydania: 2020
Ilość stron: 396
Format: 16.5x23.5cm
Oprawa: Miękka
Waga: 0.67 kg
Redakcja: Czerniawska Ewa


Recenzje: Jak się uczymy - Schwartz Daniel L., Tsang Jessica M., Blair Kristen P.

Zaloguj się
Przypomnij hasło
×
×


Klienci, którzy kupili oglądany produkt kupili także:

Inne pozycje tego autora: Schwartz Daniel L., Tsang Jessica M., Blair Kristen P. (1)