Memy czyli życie społeczne w czasach kultury obrazu

Książka

Memy czyli życie społeczne w czasach kultury obrazu

  • Wydawnictwo: Aspra
  • Rok wydania: 2017
  • ISBN: 9788375457933
  • Ilość stron: 262
  • Format: 16.0x23.5cm
  • Oprawa: Miękka
Wysyłka:
Niedostępna
Cena katalogowa 45,00 PLN brutto
Cena dostępna po zalogowaniu
Dodaj do Schowka
Zaloguj się
Przypomnij hasło
×
×
Cena 45,00 PLN
Dodaj do Schowka
Zaloguj się
Przypomnij hasło
×
×

Opis: Memy czyli życie społeczne w czasach kultury obrazu

Tom 32. serii ?Media początku XXI wieku? wydawanej we współpracy z Instytutem Dziennikarstwa Uniwersytetu Warszawskiego.

Autorzy monografii dostrzegli i zaprezentowali złożoność zjawiska memu internetowego jako formy przekazu. Dzięki temu publikacja ma charakter interdyscyplinarny. Odnajdziemy w niej teksty prezentujące analizy i refleksje podjęte z perspektywy kulturoznawczej, antropologicznej, semiotycznej, medioznawczej, politologicznej czy komunikologicznej. Ta dywersyfikacja ujęć nie odbiera jednak książce spójności. Autorzy przyjmują założenie o dużym znaczeniu memów internetowych w poszerzaniu pola debaty publicznej, negocjowaniu znaczeń i konstruowaniu tożsamości grupowych. Publikacja jest interesująca poznawczo, ważna i aktualna. Istotnie uzupełnia istniejącą literaturę przedmiotu.

dr hab. Michał Zaremba, Uniwersytet Warszawski

Należy docenić wysiłek autorów i redaktorów, którzy podjęli się zadania uchwycenia i naukowej refleksji nad zjawiskiem tak ulotnym, jak internetowe memy. W dobie powszechnej i cyfrowej nietrwałości, ulotności i tymczasowości naukowcy nie mogą spać spokojnie. Stąd też trzeba się cieszyć, że twórcy recenzowanej publikacji zdecydowali się wyruszyć na cyfrowe łowy, by gdzieś na pograniczach kształtującej swój obszar badawczy młodej dyscypliny naukowej, jaką są nauki o mediach, szukać i wyjaśniać kulturowe mechanizmy, rządzące rodzeniem się memów, ich ewolucją oraz odchodzeniem w cyfrową niepamięć. Cieszy zatem fakt, że ów metodologiczny rekonesans, jakiego podjęli się autorzy i redaktorzy, jest tak owocny. Pozwala on bowiem z całym przekonaniem włączyć obszar memetyki w pole badawcze nauk o mediach.

ks. dr hab. Andrzej Adamski, prof. Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie


Szczegóły: Memy czyli życie społeczne w czasach kultury obrazu

Tytuł: Memy czyli życie społeczne w czasach kultury obrazu
Wydawnictwo: Aspra
Seria: Media początku XXI wieku
ISBN: 9788375457933
Języki: polski
Rok wydania: 2017
Ilość stron: 262
Format: 16.0x23.5cm
Oprawa: Miękka
Waga: 0.4 kg
Redakcja: Gackowski Tomasz, Brylska Karolina, Patera Mateusz


Recenzje: Memy czyli życie społeczne w czasach kultury obrazu

Zaloguj się
Przypomnij hasło
×
×