Jakość pracy w procesie konkurowania o kapitał ludzki w gospodarce turystycznej

Książka

Jakość pracy w procesie konkurowania o kapitał ludzki w gospodarce turystycznej

  • Wydawnictwo: Difin
  • Rok wydania: 2018
  • ISBN: 9788380852006
  • Ilość stron: 228
  • Format: 15.8x22.9
  • Oprawa: Miękka
Wysyłka:
Niedostępna
Cena katalogowa 48,00 PLN brutto
Cena dostępna po zalogowaniu
Dodaj do Schowka
Zaloguj się
Przypomnij hasło
×
×
Cena 48,00 PLN
Dodaj do Schowka
Zaloguj się
Przypomnij hasło
×
×

Opis: Jakość pracy w procesie konkurowania o kapitał ludzki w gospodarce turystycznej - Marlena Bednarska

Publikacja poświęcona jest roli jakości pracy w procesie rywalizowania o kapitał ludzki przez podmioty gospodarki turystycznej. Jakość pracy, jako instrument konkurowania, za pośrednictwem którego dostarczana jest nosicielom kapitału ludzkiego wartość, jest ważnym narzędziem tworzenia przewagi konkurencyjnej na rynku turystycznym, gdyż oddziałuje na decyzje pracobiorców dotyczące nawiązywania i rozwiązywania relacji z pracodawcami oraz na ich gotowość do aktywnego angażowania swojego potencjału w osiąganie celów zatrudniających organizacji.

Monografia składa się z dwóch części. Pierwsza część poświęcona jest teoretycznym podstawom rozważań nad rolą jakości pracy w konkurowaniu o kapitał ludzki na współczesnym rynku turystycznym. W szczególności uwagę poświęcono istocie i cechom kapitału ludzkiego oraz jego miejscu w strukturze źródeł przewagi konkurencyjnej. Na tym tle zaprezentowano koncepcję jakości pracy oraz jej determinanty i następstwa, a także ilościowe i jakościowe aspekty zatrudnienia w gospodarce turystycznej.

Druga część opracowania stanowi empiryczną weryfikację zależności pomiędzy jakością pracy a potencjałem konkurencyjności na rynku turystycznym. Weryfikacji tej dokonano na podstawie ogólnopolskich badań pierwotnych przeprowadzonych wśród aktualnych i potencjalnych pracobiorców. Aktualnymi pracobiorcami są osoby świadczące pracę w tzw. charakterystycznych rodzajach działalności turystycznej (tj. podmiotach prowadzących działalność usługową związaną z zakwaterowaniem, wyżywieniem, organizacją turystyki i pośrednictwem turystycznym, transportem pasażerskim oraz kulturą, rozrywką i rekreacją).

Książka zainteresuje specjalistów zajmujących się planowaniem rozwoju turystyki na szczeblu lokalnym, regionalnym i krajowym, w szczególności przedstawicieli organów administracji rządowej i samorządowej oraz lokalnych i regionalnych organizacji turystycznych, członków stowarzyszeń i organizacji branżowych skupiających przedsiębiorców funkcjonujących na rynku turystycznym oraz osoby odpowiedzialne za kształtowanie programów studiów dla kierunków związanych z turystyką.


Szczegóły: Jakość pracy w procesie konkurowania o kapitał ludzki w gospodarce turystycznej - Marlena Bednarska

Tytuł: Jakość pracy w procesie konkurowania o kapitał ludzki w gospodarce turystycznej
Autor: Marlena Bednarska
Wydawnictwo: Difin
ISBN: 9788380852006
Języki: polski
Rok wydania: 2018
Ilość stron: 228
Format: 15.8x22.9
Oprawa: Miękka
Waga: 0.356 kg


Recenzje: Jakość pracy w procesie konkurowania o kapitał ludzki w gospodarce turystycznej - Marlena Bednarska

Zaloguj się
Przypomnij hasło
×
×