Edukacja małego dziecka. Tom 12 Kierunki zmian w edukacji i stymulacji aktywności twórczej

Książka

Edukacja małego dziecka. Tom 12
Kierunki zmian w edukacji i stymulacji aktywności twórczej

  • Wydawnictwo: Impuls
  • Rok wydania: 2019
  • ISBN: 9788380955189
  • Ilość stron: 208
  • Format: 16.0x23.5cm
  • Oprawa: Miękka
Wysyłka:
Niedostępna
Cena katalogowa 40,01 PLN brutto
Cena dostępna po zalogowaniu
Dodaj do Schowka
Zaloguj się
Przypomnij hasło
×
×
Cena 40,01 PLN
Dodaj do Schowka
Zaloguj się
Przypomnij hasło
×
×

Opis: Edukacja małego dziecka. Tom 12 - Opracowanie zbiorowe

Tom 12 serii Edukacja małego dziecka, zatytułowany Kierunki zmian w edukacji i stymulacji aktywności twórczej, prezentuje kolejne rozważania teoretyczne i praktyczne nad współczesnymi problemami rozwoju twórczego dziecka. Czas, w jakim dokonują się zmiany, jest okresem szczególnym, który prowadzi do zmiany myślenia o dziecku, jego rozwoju i stymulacji twórczości. Zmiany w edukacji powinny warunkować rozwój dziecka, tzn. takie ?odczytanie? jego możliwości znanych i niepoznanych jeszcze, które znajdują się w strefie jego najbliższego rozwoju, jak je określał Lew S. Wygotski. Tematyka opracowań tomu skupia się wokół strony osobowej dziecka, warunków, przestrzeni jego rozwoju twórczego oraz twórczości w obszarze edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej. Omówiono obszary aktywności dziecka w zakresie jego twórczości językowej, artystycznej, technologicznej. Zwrócono uwagę na stymulację jego osobowości poprzez właściwy dobór metod, technik, które wyzwalają jego twórcze podejście do rozwiązywania zadań i problemów pojawiających się w różnych sytuacjach, zarówno edukacyjnych, jak i życiowych. Proces kształtowania u dziecka twórczego podejścia do wszelkiego rodzaju działań pozwoli mu na bycie refleksyjnym, tzn. umiejącym się zatrzymać i zadawać pytania, poszukiwać rozwiązań i odpowiedzi, które będą wyłamywały się z powszechnie obowiązujących, krępujących swobodę standardów. Bycie twórczym w przedszkolu czy szkole jest trudne dla dziecka, ponieważ jest ono cały czas obciążone nowymi zadaniami, wymaganiami i nie zostawia mu się przestrzeni, aby samo dostrzegło problem i próbowało go rozwiązać. A przecież może samodzielnie i w sposób oryginalny (tylko z dyskretnym wsparciem dorosłego) rozwiązać określony problem, na poziomie swoich możliwości, swojego rozumienia świata. W edukacji powinniśmy stwarzać warunki do wyzwalania twórczości. To pozwoli dzieciom na kształtowanie mądrego i wolnego w ich wyborach życia w przyszłości. Mam nadzieję, że teksty zawarte w tym tomie zainspirują czytelnika do szukania i tworzenia rozwiązań innowacyjnych w pracy z małym artystą ? odkrywcą świata ? oraz zmuszą do stawiania pytań, które przyczynią się do nowego spojrzenia na dziecko, jego świat i możliwości. Urszula Szuścik


Szczegóły: Edukacja małego dziecka. Tom 12 - Opracowanie zbiorowe

Tytuł: Edukacja małego dziecka. Tom 12
Podtytuł: Kierunki zmian w edukacji i stymulacji aktywności twórczej
Autor: Opracowanie zbiorowe
Wydawnictwo: Impuls
Seria: Edukacja małego dziecka
ISBN: 9788380955189
Języki: polski
Rok wydania: 2019
Ilość stron: 208
Format: 16.0x23.5cm
Oprawa: Miękka
Waga: 0.34 kg
Redakcja: Ogrodzka-Mazur Ewa, Oelszlaeger-Kosturek Beata, Szuścik Urszula


Recenzje: Edukacja małego dziecka. Tom 12 - Opracowanie zbiorowe

Zaloguj się
Przypomnij hasło
×
×