Horyzonty dziecięcych znaczeń Granice ? rozpoznania ? perspektywy
Horyzonty dziecięcych znaczeń
Granice ? rozpoznania ? perspektywy
- Wydawnictwo: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
- Rok wydania: 2019
- ISBN: 9788381422314
- Ilość stron: 180
- Format: 17.0x24.0cm
- Oprawa: Miękka
Niedostępna
Opis: Horyzonty dziecięcych znaczeń
Prezentowana publikacja jest zachętą do refleksji na temat napięć oraz nieoczywistości, istoty i znaczenia współczesnych debat nad dzieciństwem i wczesną edukacją. Przedstawione rozważania dotyczą krytycznego namysłu nad kondycją wczesnej edukacji, potencjału dziecka i jego sposobów doświadczania świata, środowiska edukacyjnego rozwijającego potencjał i kompetencje dzieci, twórczego charakteru procesu uczenia się, a także metodologicznych aspektów badań dziecka i dzieciństwa.
Tom jest zapisem wielowątkowej dyskusji toczonej z dwóch perspektyw - konstruktywistycznej i kognitywistycznej ? wokół dzieciństwa jako zespołu dziecięcych doświadczeń, przeżyć i działań. Obecna w książce idea podejścia jakościowego potwierdza po raz kolejny, że zainteresowanie dziecięcymi znaczeniami nie ma prostych odniesień do zagadnień podejmowanych w tradycji ilościowych badań pedagogicznych.
Szczegóły: Horyzonty dziecięcych znaczeń
Tytuł: Horyzonty dziecięcych znaczeń
Podtytuł: Granice ? rozpoznania ? perspektywy
Wydawnictwo: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
ISBN: 9788381422314
Języki: polski
Rok wydania: 2019
Ilość stron: 180
Format: 17.0x24.0cm
Oprawa: Miękka
Waga: 0.31 kg
Redakcja: Wiśniewska-Kin Monika, Bonar Jolanta, Buła Anna