Zaufanie w relacji lekarz - pacjent. Implikacje dla zarządzania zakładem opieki zdrowotnej

Książka

Zaufanie w relacji lekarz - pacjent.
Implikacje dla zarządzania zakładem opieki zdrowotnej

  • Wydawnictwo: CeDeWu
  • Rok wydania: 2019
  • ISBN: 9788375569278
  • Ilość stron: 336
  • Format: 16.5x23.5cm
  • Oprawa: Miękka
Wysyłka:
Niedostępna
Cena katalogowa 98,00 PLN brutto
Cena dostępna po zalogowaniu
Dodaj do Schowka
Zaloguj się
Przypomnij hasło
×
×
Cena 98,00 PLN
Dodaj do Schowka
Zaloguj się
Przypomnij hasło
×
×

Opis: Zaufanie w relacji lekarz - pacjent. - Katarzyna Krot

Zaufanie, stanowiąc wskazówkę, jest niezbędne do podejmowania decyzji czy współpracy. Ponadto zmniejsza niepewność, mobilizuje podmiotowość, zwiększa otwartość i życzliwość wobec innych. Zaufanie do lekarza pełni dodatkowo terapeutyczną rolę, która pomaga pacjentom uwierzyć w swoje możliwości wygrania z chorobą oraz brać aktywny udział we współtworzeniu usługi medycznej i skutecznym leczeniu. Zaufanie pozwala także wierzyć, że lekarz wykorzysta swoją wiedzę w jak najlepszym interesie pacjenta. W niniejszej monografii można znaleźć więc następujące zagadnienia:
? istotę i rodzaje zaufania,
? znaczenie i wymiary zaufania w relacji lekarz - pacjent,
? wielopoziomowe uwarunkowania zaufania pomiędzy pacjentem a lekarzem,
? konsekwencje dla lekarzy i zarządzania zakładem opieki zdrowotnej wynikające z opartej na zaufaniu relacji lekarz - pacjent,
? rekomendacje dla zakładów opieki zdrowotnej i lekarzy.


?Monografia powstała w oparciu o rzetelnie przeprowadzony przegląd literatury. Autorka posługuje się nią w sposób wskazujący na Jej wysoką dojrzałość naukową. [...] Badanie własne, którego wyniki przedstawione zostały w pracy, przygotowano w sposób wzorowy i wzorcowy. [...] Począwszy od budowy modelu badawczego, poprzez zidentyfikowanie zmiennych do badania, dobór próby i metody badań, a następnie analizy wyników, opisany projekt badawczy reprezentuje światowe standardy w zakresie uprawiania nauki".
Prof. dr hab. Aldona Glińska-Neweś, Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu


?Wybrany przez Autorkę temat, należy uznać za oryginalny i aktualny pod względem badawczym. Aspekt oryginalności wynika z podjęcia próby zebrania i uporządkowania informacji na temat zaufania lekarz - pacjent, biorąc pod uwagę wielopoziomowe uwarunkowania i konsekwencje. [...] Uważam więc, że studia nad taką problematyką są potrzebne, a ich modelowe ujęcie sprawia, że posiadają nowatorski charakter".
Dr hab. Monika Dobska, prof. Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu


Szczegóły: Zaufanie w relacji lekarz - pacjent. - Katarzyna Krot

Tytuł: Zaufanie w relacji lekarz - pacjent.
Podtytuł: Implikacje dla zarządzania zakładem opieki zdrowotnej
Autor: Katarzyna Krot
Wydawnictwo: CeDeWu
ISBN: 9788375569278
Języki: polski
Rok wydania: 2019
Ilość stron: 336
Format: 16.5x23.5cm
Oprawa: Miękka
Waga: 0.54 kg


Recenzje: Zaufanie w relacji lekarz - pacjent. - Katarzyna Krot

Zaloguj się
Przypomnij hasło
×
×