Polskie agencje prasowe w rozwoju historycznym Kontekst polityczny ewolucja modelu oraz technik przekazu informacji

Książka

Polskie agencje prasowe w rozwoju historycznym
Kontekst polityczny ewolucja modelu oraz technik przekazu informacji

  • Wydawnictwo: Universitas
  • EAN: 9788324235063
  • Ilość stron: 254
  • Format: 16.0x24.0cm
  • Oprawa: Miękka ze skrzydełkami
Wysyłka:
Niedostępna
Cena katalogowa 39,00 PLN brutto
Cena dostępna po zalogowaniu
Dodaj do Schowka
Zaloguj się
Przypomnij hasło
×
×
Cena 39,00 PLN
Dodaj do Schowka
Zaloguj się
Przypomnij hasło
×
×

Opis: Polskie agencje prasowe w rozwoju historycznym - Renata Piasecka-Strzelec

Niniejsze opracowanie to pierwsze w literaturze przedmiotu kompendium wiedzy ukazujące genezę i rozwój polskich agencji prasowych, od tworzenia zalążków tych instytucji aż do chwili obecnej. Jest to zarazem synteza podsumowująca stulecie istnienia rodzimych agencji prasowych. W opracowaniu prześledzono proces ewolucji polskich agencji prasowych, od agencji telegraficznych do agencji elektronicznych (e-agencji). Autorka podkreśla kontekst polityczny wyrażający się w uwikłaniu agencji prasowych w bieżącą politykę, ukazując rolę omawianych instytucji w procesie rozpowszechniania informacji. Książka wykracza znacznie poza problematykę właściwą dla historii mediów, podejmując refleksję nad perspektywami rozwoju współczesnych agencji informacyjnych. Walor opracowania stanowi materiał ilustracyjny w postaci fragmentów biuletynów prasowych. Książka adresowana jest do medioznawców, historyków mediów, politologów oraz studentów dziennikarstwa.

Dr hab. prof. UJK Renata Piasecka-Strzelec - pracownik naukowy Instytutu Dziennikarstwa i Informacji Uniwersytetu Jana Kochanowskiego w Kielcach. Swoje zainteresowania badawcze koncentruje wokół historii mediów oraz historii najnowszej Polski. W ostatnich latach analizuje również kierunki rozwoju współczesnych polskich agencji informacyjnych w kontekście społeczeństwa sieci. Autorka wielu artykułów naukowych, rozdziałów w monografiach oraz trzech publikacji zwartych. Najważniejsze opracowanie w jej dotychczasowym dorobku naukowym to monografia Polskie agencje prasowe w latach 1944-1972. Upowszechnianie i reglamentacja informacji, działalność propagandowa (Wydawnictwo UJK, Kielce 2012).


Szczegóły: Polskie agencje prasowe w rozwoju historycznym - Renata Piasecka-Strzelec

Nazwa: Polskie agencje prasowe w rozwoju historycznym Kontekst polityczny ewolucja modelu oraz technik przekazu informacji
Autor: Renata Piasecka-Strzelec
Wydawnictwo: Universitas
Kod paskowy: 9788324235063
Języki: polski
Ilość stron: 254
Format: 16.0x24.0cm
Oprawa: Miękka ze skrzydełkami


Recenzje: Polskie agencje prasowe w rozwoju historycznym - Renata Piasecka-Strzelec

Zaloguj się
Przypomnij hasło
×
×


Inne pozycje tego autora: Renata Piasecka-Strzelec (1)