Fizyka dla programistów gier
David M. Bourg
Fizyka dla programistów gier
David M. Bourg
- Wydawnictwo: Helion
- Rok wydania: 2003
- ISBN: 8373611525
- Ilość stron: 362
- Format: 17.0x24.0cm
- Oprawa: Miękka
Niedostępna
Opis: Fizyka dla programistów gier - David M. Bourg
Stosowanie praw fizyki pomaga realistycznie i wiarygodnie modelować w grach, symulacjach i animacjach niemal wszystko, co wokół podskakuje, lata, toczy się, ześlizguje ogólnie mówiąc, nie pozostaje w spoczynku. "Fizyka dla programistów gier" ma być punktem startowym dla osób zainteresowanych zapewnieniem tworzonym grom realistycznego działania opartego na stosowaniu zasad fizyki.
Część pierwsza to przegląd podstawowych koncepcji mechaniki łącznie z pewnymi aspektami i problemami dynamiki ciał sztywnych, w tym kinematyki, sił i kinetyki. W części drugiej te koncepcje zostaną zastosowane do wybranych zagadnień świata rzeczywistego, np. lotu pocisków i samolotów oraz ruchu łodzi i samochodów. Część trzecia wprowadza symulacje w czasie rzeczywistym i pokazuje ich zastosowanie w grach komputerowych. Oto kilka elementów gier w których realizm znacznie wzrasta po zastosowaniu prawa fizyki:
trajektorie rakiet i pocisków, włączając w to efekt zużywania paliwa,
zderzenia obiektów, na przykład kul bilardowych,
stabilność samochodów na ostrych zakrętach podczas wyścigów,
dynamika łodzi i innych pojazdów pływających,
tor lotu piłki baseballowej po uderzeniu kijem,
charakterystyki lotu samolotów,
tor lotu karty do gry wrzucanej do kapelusza.
"Fizyka dla programistów gier" nie jest przeznaczona dla ekspertów w dziedzinie fizyki, jednakże autor założył podstawową znajomość tej dziedziny na poziomie szkoły średniej. Potrzebna będzie także znajomość trygonometrii, rachunku wektorowego i macierzowego (informacje na ten temat zostały zawarte w dodatkach na końcu książki). Lektura książki wymaga także podstawowej znajomości klasycznego rachunku różniczkowego i całkowego.
Szczegóły: Fizyka dla programistów gier - David M. Bourg
Tytuł: Fizyka dla programistów gier
Autor: David M. Bourg
Wydawnictwo: Helion
Seria: Oreilly
Kod paskowy: 9788373611528
ISBN: 8373611525
Tytuł oryginału: Physics for Game Developers
Język oryginału: angielski
Tłumacz: Masłowski Krzysztof
Języki: polski
Rok wydania: 2003
Ilość stron: 362
Format: 17.0x24.0cm
Oprawa: Miękka
Waga: 0.604 kg