Edukacyjne przestrzenie sytuacji trudnych dzieci
Edukacyjne przestrzenie sytuacji trudnych dzieci
- Wydawnictwo: Wydawnictwo Naukowe UAM
- Rok wydania: 2019
- ISBN: 9788323234371
- Ilość stron: 372
- Format: 17.0x24.5cm
- Oprawa: Twarda
Niedostępna
Opis: Edukacyjne przestrzenie sytuacji trudnych dzieci
Prezentowana publikacja wpisuje się w obszar zagadnień dotyczących trudności w nauce oraz niepowodzeń szkolnych, które na gruncie polskim stały się przedmiotem szczególnych analiz dopiero na początku lat sześćdziesiątych. Zawiera dwadzieścia tekstów o charakterze interdyscyplinarnym, dotyczących genezy edukacyjnych sytuacji trudnych dzieci, konsekwencji jakie z sobą niosą w wymiarze indywidualnym i społecznym, a także sposobów ich minimalizowania i przezwyciężania oraz konstruktywnego wykorzystania w celu osiągania przez uczniów sukcesu szkolnego i życiowego. Przeciwwagą dla niepowodzeń szkolnych, trudnych przestrzeni edukacyjnych dzieci jest edukacja wsparcia, chroniąca dziecko przed samotnością związaną ze złożonością obszarów sytuacji niepomyślnych, z którymi się ono zmaga, wychodząca naprzeciw ?pedagogii szkolnego sukcesu? i wykorzystywania potencjału rozwojowego każdego ucznia. W zasygnalizowaną problematykę wpisują się poszczególne obszary edukacyjnych przestrzeni sytuacji trudnych dzieci rozpatrywane w niniejszej publikacji, odnoszące się do wymiaru kulturowego i cywilizacyjnego, uwarunkowań rodzinnych i szkolnych, wybranych obszarów nauczania, a także niepełnosprawności i rozwiązywania problemów społecznych. Interdyscyplinarny wymiar tekstów (pedagogiczny, psychologiczny, socjologiczny, terapeutyczny) ukazuje wieloaspektowość poruszanych, niezwykle istotnych wątków, ważących o edukacyjnych i biograficznych losach współczesnych dzieci.
Szczegóły: Edukacyjne przestrzenie sytuacji trudnych dzieci
Tytuł: Edukacyjne przestrzenie sytuacji trudnych dzieci
Wydawnictwo: Wydawnictwo Naukowe UAM
ISBN: 9788323234371
Języki: polski
Rok wydania: 2019
Ilość stron: 372
Format: 17.0x24.5cm
Oprawa: Twarda
Waga: 0.75 kg
Redakcja: Cywińska Małgorzata