Ekonomia dzielenia się informacją czyli jaką moc ma słowo

Książka

Ekonomia dzielenia się informacją czyli jaką moc ma słowo

  • Wydawnictwo: Bernardinum
  • Rok wydania: 2019
  • ISBN: 978-83-8127-335-0
  • Ilość stron: 296
  • Format: 12.5 x 19.5 cm
  • Oprawa: Miękka
Wysyłka:
Niedostępna
Cena katalogowa 35,00 PLN brutto
Cena dostępna po zalogowaniu
Dodaj do Schowka
Zaloguj się
Przypomnij hasło
×
×
Cena 35,00 PLN
Dodaj do Schowka
Zaloguj się
Przypomnij hasło
×
×

Opis: Ekonomia dzielenia się informacją czyli jaką moc ma słowo - Agnieszka Szewczyk

Ekonomia ma to do siebie, że dąży do równowagi. Mówi się o zrównoważonym rozwoju, o równowadze na rynku… Nie ma w ekonomii zmiennej zorientowanej na sentymenty. A najważniejszy powinien być przecież człowiek!



Kilkadziesiąt lat temu do trzech klasycznych czynników produkcji przyjętych w ekonomii, tj. ziemi, pracy i kapitału, została dołączona informacja. Jedna z definicji ekonomii mówi, że jest to nauka o wyborach. A jak dokonywać wyborów bez stosownej informacji? Informacji, którą można i trzeba się dzielić?



Ale ekonomia dzielenia się informacją to nie tylko mierniki, słupki czy wzory. To również badanie wagi słów, potrzeby słów, czy też ich mocy i głębokości, a także odkrywanie owoców, jakie rosną na glebie danej informacji.



Bo niepomyślna, zła informacja mogłaby zostać pozytywnie przyjęta! Ale zła nie należy owijać w bawełnę, ukrywać go pod płaszczykiem dobra. I zło, i dobro trzeba nazywać po imieniu. Tylko wtedy zaistnieje krystaliczna sytuacja, w której, jak mówi Jan Lechicki: „płacenie dobrym za zło będzie lokatą kapitału na wysokie oprocentowanie”.



Oby tylko podaż dobra przewyższała podaż zła. Bo przecież nie wszyscy ludzie są: chciwi, pyszni, niepohamowani, niewdzięczni, bez serca… Bo jak słusznie twierdził Georg Chesterton: „Jest tylko jedna rzecz większa od tajemnicy zła – fakt istnienia dobra”!

 

Autorka



Prof. dr hab. Agnieszka Szewczyk – pracownik naukowy Uniwersytetu Szczecińskiego, kierownik Katedry Społeczeństwa Informacyjnego, autorka wielu publikacji naukowych, zajmuje się głównie zagadnieniami związanymi z wpływem nowych technologii informacyjnych na człowieka oraz problemami etycznymi i moralnymi w ekonomii – w realiach Społeczeństwa Informacyjnego. Od wielu lat aktywnie uczestniczy w Katolickiej Odnowie w Duchu Świętym.

Kraj produkcji: PL

Producent:
Wydawnictwo Bernardinum
Biskupa Dominika 11
83-130 Pelplin (PL)
tel: 585361757
email: [email protected]


Szczegóły: Ekonomia dzielenia się informacją czyli jaką moc ma słowo - Agnieszka Szewczyk

Tytuł: Ekonomia dzielenia się informacją czyli jaką moc ma słowo
Autor: Agnieszka Szewczyk
Wydawnictwo: Bernardinum
Kod paskowy: 9788381273350
ISBN: 978-83-8127-335-0
Rok wydania: 2019
Ilość stron: 296
Format: 12.5 x 19.5 cm
Oprawa: Miękka
Kraj produkcji: PL


Recenzje: Ekonomia dzielenia się informacją czyli jaką moc ma słowo - Agnieszka Szewczyk

Zaloguj się
Przypomnij hasło
×
×