Ekonomia dzielenia się informacją czyli jaką moc ma słowo
Agnieszka Szewczyk
Ekonomia dzielenia się informacją czyli jaką moc ma słowo
Agnieszka Szewczyk
- Wydawnictwo: Bernardinum
- Rok wydania: 2019
- ISBN: 978-83-8127-335-0
- Ilość stron: 296
- Format: 12.5 x 19.5 cm
- Oprawa: Miękka
Niedostępna
Opis: Ekonomia dzielenia się informacją czyli jaką moc ma słowo - Agnieszka Szewczyk
Ekonomia ma to do siebie, że dąży do równowagi. Mówi się o zrównoważonym rozwoju, o równowadze na rynku… Nie ma w ekonomii zmiennej zorientowanej na sentymenty. A najważniejszy powinien być przecież człowiek!
Kilkadziesiąt lat temu do trzech klasycznych czynników produkcji przyjętych w ekonomii, tj. ziemi, pracy i kapitału, została dołączona informacja. Jedna z definicji ekonomii mówi, że jest to nauka o wyborach. A jak dokonywać wyborów bez stosownej informacji? Informacji, którą można i trzeba się dzielić?
Ale ekonomia dzielenia się informacją to nie tylko mierniki, słupki czy wzory. To również badanie wagi słów, potrzeby słów, czy też ich mocy i głębokości, a także odkrywanie owoców, jakie rosną na glebie danej informacji.
Bo niepomyślna, zła informacja mogłaby zostać pozytywnie przyjęta! Ale zła nie należy owijać w bawełnę, ukrywać go pod płaszczykiem dobra. I zło, i dobro trzeba nazywać po imieniu. Tylko wtedy zaistnieje krystaliczna sytuacja, w której, jak mówi Jan Lechicki: „płacenie dobrym za zło będzie lokatą kapitału na wysokie oprocentowanie”.
Oby tylko podaż dobra przewyższała podaż zła. Bo przecież nie wszyscy ludzie są: chciwi, pyszni, niepohamowani, niewdzięczni, bez serca… Bo jak słusznie twierdził Georg Chesterton: „Jest tylko jedna rzecz większa od tajemnicy zła – fakt istnienia dobra”!
Autorka
Prof. dr hab. Agnieszka Szewczyk – pracownik naukowy Uniwersytetu Szczecińskiego, kierownik Katedry Społeczeństwa Informacyjnego, autorka wielu publikacji naukowych, zajmuje się głównie zagadnieniami związanymi z wpływem nowych technologii informacyjnych na człowieka oraz problemami etycznymi i moralnymi w ekonomii – w realiach Społeczeństwa Informacyjnego. Od wielu lat aktywnie uczestniczy w Katolickiej Odnowie w Duchu Świętym.Kraj produkcji: PL
Producent:
Wydawnictwo Bernardinum
Biskupa Dominika 11
83-130 Pelplin (PL)
tel: 585361757
email: [email protected]
Szczegóły: Ekonomia dzielenia się informacją czyli jaką moc ma słowo - Agnieszka Szewczyk
Tytuł: Ekonomia dzielenia się informacją czyli jaką moc ma słowo
Autor: Agnieszka Szewczyk
Wydawnictwo: Bernardinum
Kod paskowy: 9788381273350
ISBN: 978-83-8127-335-0
Rok wydania: 2019
Ilość stron: 296
Format: 12.5 x 19.5 cm
Oprawa: Miękka
Kraj produkcji: PL
Recenzje: Ekonomia dzielenia się informacją czyli jaką moc ma słowo - Agnieszka Szewczyk
Informacje:
Inne pozycje tego autora: Agnieszka Szewczyk (10)
- Problemy moralne w świecie informacji (Difin) - Miękka
- Almanach Koła Młodych Sfera 3 (Stowarzyszenie Pisarzy Polskich) - Miękka
- Peron literacki dla Cynki (KryWaj) - Miękka
- Kawiarenka poetycka 3 Antologia (KryWaj) - miękka
- W szepcie słów. Antologia 3 (KryWaj) - miękka
- Nic bez ciebie mamo. Tom 2 (KryWaj) - miękka
- Nic bez ciebie mamo. Tom 2 (KryWaj) - twarda
- Mimi i Przyjaciele (Szewczyk-Gołąb Agnieszka) - Twarda
- Wymiary transformacji. Przemysł, rolnictwo, usługi publiczne. Księga jubileuszowa dedykowana Profeso (PWE) - Miękka
- Mimi i przyjaciele poznają Polskę Nad polskim morzem (Pigeon) - twarda