Pop Art.

Książka

Pop Art.

  • Wydawnictwo: Taschen
  • Rok wydania: 2019
  • ISBN: 9783836523370
  • Ilość stron: 96
  • Format: 21.5x26.5cm
  • Oprawa: Twarda z obwolutą
Wysyłka:
Niedostępna
Cena katalogowa 68,00 PLN brutto
Cena dostępna po zalogowaniu
Dodaj do Schowka
Zaloguj się
Przypomnij hasło
×
×
Cena 68,00 PLN
Dodaj do Schowka
Zaloguj się
Przypomnij hasło
×
×

Opis: Pop Art. - Klaus Honnef

Peaking in the 1960s, Pop Art began as a revolt against mainstream approaches to art and culture and evolved into a wholesale interrogation of modern society, consumer culture, the role of the artist, and of what constituted an artwork.

Focusing on issues of materialism, celebrity, and media, Pop Art drew on mass-market sources, from advertising imagery to comic books, from Hollywood's most famous faces to the packaging of consumer products, the latter epitomized by Andy Warhol's Campbell's soup cans. As well as challenging the establishment with the elevation of such popular, banal, and kitschy images, Pop Art also deployed methods of mass-production, reducing the role of the individual artist with mechanized techniques such as screen printing.

With featured artists including Andy Warhol, Allen Jones, Ed Ruscha, Robert Indiana, Jasper Johns, Robert Rauschenberg, and Roy Lichtenstein, this book introduces the full reach and influence of a defining modernist movement.


Szczegóły: Pop Art. - Klaus Honnef

Tytuł: Pop Art.
Autor: Klaus Honnef
Wydawnictwo: Taschen
ISBN: 9783836523370
Języki: angielski
Rok wydania: 2019
Ilość stron: 96
Format: 21.5x26.5cm
Oprawa: Twarda z obwolutą
Waga: 0.56 kg


Recenzje: Pop Art. - Klaus Honnef

Zaloguj się
Przypomnij hasło
×
×


Inne pozycje tego autora: Klaus Honnef (1)